Niemiecka sieć – dm-drogerie markt – coraz śmielej rozgaszcza się w Polsce. Spółka jest na razie w „fazie rozruchu”, dlatego – jak wprost przyznaje zarząd – straty są nieuniknione. Mimo to na najbliższe miesiące ma ambitne plany. Do końca roku sieć planuje podwoić liczbę drogerii nad Wisłą, zaczęła również wprowadzać nowy format.
/SEBASTIAN GOLLNOW / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP /AFP
Niemiecka sieć dm-drogerie jest obecna w Polsce od 2022 roku. Pierwszy sklep został otwarty we Wrocławiu. „Spółka jest w fazie rozruchu” – przyznaje wprost firma w opublikowanym sprawozdaniu finansowanym.
Drogeria w Polsce w trakcie roku obrotowego trwającego od 1 stycznia 2022 r. do 30 września 2023 r. poniosła stratę w wysokości 121,24 mln zł, natomiast przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów wyniosły 78,58 mln zł – podał portal dlahandlu.pl.
Reklama
„Faza rozruchu, która rozciąga się na kilka lat, charakteryzuje się wysokimi kosztami stałymi, np. dla pracowników w centrali i centrach dystrybucyjnych, i tylko powoli rosnącymi przychodami ze sprzedaży. Rezultatem jest nieunikniona sytuacja pojawiających się strat, która również była oczekiwana” – wyjaśnia sieć.
Niemiecka sieć rozgaszcza się w Polsce. dm-drogerie chce podwoić liczbę sklepów
Od otwarcia pierwszej placówki dm-drogerie w Polsce minęły już dwa lata. Sieci w tym czasie udało się otworzyć łącznie 27 drogerii.
„W przyszłych latach będą otwierane kolejne placówki. W rezultacie zarząd przewiduje wzrost sprzedaży i udziału w rynku. Przewiduje się również wzrost sprzedaży internetowej” – napisał zarząd w sprawozdaniu. „Na dzień 30.09.2023 r. otwartych było 18 oddziałów. Na koniec września 2023 r. podpisano kolejne 23 umowy najmu oddziałów. Oprócz oddziałów prowadzony jest sklep internetowy” – wyjaśnia spółka.
Jak zapowiada sieć, w najbliższym czasie zamierza podwoić liczbę drogerii.
/SEBASTIAN GOLLNOW / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP /AFP
Niemiecka sieć wprowadza nowy format drogerii w Polsce
Niemiecka sieć w ostatnim czasie stawia również na nowy format swoich sklepów. Pierwszy z nich – z odświeżonym konceptem – został otwarty w kwietniu w podwrocławskich Dobrzykowicach. Nowa koncepcja pojawiła się również w Niemczech – do końca 2029 r. ma zostać wdrożona we wszystkich 2100 sklepach.
Oprócz tego placówki dm-drogerie działają również w Czechach, Słowenii, Chorwacji oraz na Węgrzech i we Włoszech.
Niemiecka sieć dm-drogerie markt to jeden z największych europejskich graczy na rynku drogeryjnym. W ofercie sieci klienci znajdą ponad 12,5 tysiąca produktów, w tym 28 marek własnych. Wśród nich są m.in.: artykuł gospodarstwa domowego, perfumy, kosmetyki do makijażu czy produkty do pielęgnacji włosów, artykuły dla dzieci oraz zwierząt, a nawet usługa wywoływania zdjęć.
Sieć zatrudnia w Polsce około 240 osób. W związku z planowanym podwojeniem liczby drogerii w naszym kraju, wkrótce prawdopodobnie będzie szukać kolejnych rąk do pracy.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News