Biedronka otworzy sklepy poza Polską. Padła data, wybrano lokalizacje

Biedronka chce otworzyć pierwsze sklepy na Słowacji pod koniec 2024 roku – poinformowali przedstawiciele grupy Jeronimo Martins podczas konferencji. Sieć będzie działać na rynku słowackim pod marką Biedronka w brzmieniu znanym z języka polskiego. Prezes sieci uzasadnił to „dużym ładunkiem emocjonalnym, który stoi za tą nazwą”. Dodał, że w dalszej przyszłości sklepy sieci mogłyby powstać np. w Ukrainie. Zdjęcie

Biedronka chce otworzyć pierwsze sklepy na Słowacji pod koniec 2024 roku /123RF/PICSEL

Biedronka chce otworzyć pierwsze sklepy na Słowacji pod koniec 2024 roku /123RF/PICSEL Reklama

Grupa Jeronimo Martins chce otworzyć pierwsze sklepy Biedronka na Słowacji pod koniec 2024 r. – poinformowali przedstawiciele grupy podczas konferencji. – Uznaliśmy, że projekt międzynarodowej ekspansji sieci Biedronka powinien się rozpocząć od rynku słowackiego – powiedział na konferencji z Lizbonie prezes Biedronki Luís Araújo.

Biedronka chce otworzyć sklepy na Słowacji. Prezes wskazał datę, „chcemy mieć pewność”

Dodał, iż, „sieć Biedronka potrzebuje większego obszaru do rozwoju”. – Stało się jasne, że Słowacja może zaoferować tę wartość ze względu na bliskość terytorialną i kulturową. Wielu Słowaków przyjeżdża do Polski na zakupy, chcemy wykorzystać ten potencjał – wskazał.

Reklama

Jak poinformował, zostało już wybranych pierwszych kilka lokalizacji. – Chcemy mieć pewność, że pierwsze sklepy zostaną otwarte pod koniec 2024 roku – dodał.

Podkreślił, iż „działania operacyjne będą zarządzane z poziomu Polski”. – Polska będzie centrum ekspansji na Europę Wschodnią i Środkowo-Wschodnią – powiedział i dodał, iż „zespół określi obszary funkcjonalne, w ramach których będziemy pracować, następnie zajmiemy się kwestiami logistyki”. – Prowadzimy analizy, by stworzyć infrastrukturę. Czeka nas sporo adaptacji modelu biznesowego do warunków słowackich – wskazał.

Biedronka nie wyklucza nowych sklepów w kolejnych krajach. Placówki powstaną w Ukrainie?

Jak poinformował, grupa zastanawiała się, pod jaką marką ma się rozwijać sieć na rynku słowackim. Ostatecznie zdecydowano, że będzie to marka Biedronka w brzmieniu znanym z języka polskiego, w związku z „dużym ładunkiem emocjonalnym, który stoi za tą nazwą”.

Z wypowiedzi przedstawicieli grupy Jeronimo Martins wynika, że sieć może w przyszłości rozwijać się w kolejnych krajach w regionie. Jak powiedział prezes Biedronki, w dalszej przyszłości sklepy mogłyby powstać np. w Ukrainie.

Wyniki w 2023 roku. Przychody wyższe o ponad 18 proc., otwarto 203 nowe sklepy

W 2023 roku EBITDA grupy Jeronimo Martins wzrosła o 17 proc. rok do roku do 2,17 mld euro, przy przychodach na poziomie 30,6 mld euro (wzrost o 20,6 proc.). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 756 mln euro (wzrost o 28,2 proc.).

Przychody Biedronki w złotych wzrosły w 2023 roku o 18,2 proc., a w euro sprzedaż wzrosła o 22,3 proc. rok do roku do 21,5 mld euro. EBITDA Biedronki wyniosła 1,84 mld euro, co oznacza wzrost o 19,4 proc. rdr. Marża EBITDA wyniosła 8,5 proc. wobec 8,8 proc. w 2022 r.

Nakłady inwestycyjne grupy w Polsce wyniosły w 2023 roku 575 mln euro, a w całej grupie sięgnęły 1,2 mld euro.

Otwarto 203 nowe sklepy Biedronka, przeprowadzono 375 modernizacji placówek. Na koniec 2023 roku sieć Biedronka liczyła w Polsce 3569 sklepów.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Wydarzenia”: Rząd zapowiada kontynuację wakacji kredytowych Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *