Sieć sklepów Dino pokazała wyniki, które okazały się lepsze od rynkowych oczekiwań. Zysk netto grupy wyniósł w trzecim kwartale 2023 roku 424 mln zł. Sieć stawia na otwieranie nowych placówek. Od początku roku na mapie Polski przybyło ich 184, a otwieranie kolejnych jest tylko kwestią czasu. Pod względem liczby sklepów Dino zmniejsza dystans do największego gracza na polskim rynku, Biedronki.
/materiały prasowe/materiały zewnętrzne /INTERIA.PL
Reklama
Przychody Grupy Dino w trzecim kwartale 2023 roku sięgnęły 6,8 mld zł, co oznacza wzrost o 1,5 mld zł, czyli 28,1 procent w porównaniu z wynikami z trzeciego kwartału 2022 roku. Przychody ze sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach tego roku wyniosły blisko 19 mld zł i były o 34,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrósł jednak również koszt własny sprzedaży, zwiększając się o 29,5 procent i osiągając poziom 52,82 mld zł.
W trzecim kwartale 2023 roku grupa Dino Polska odnotowała zysk netto w wysokości 424 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, gdy wyniósł on 339,4 mln zł – przekazała spółka w swoim raporcie kwartalnym. Wyniki są lepsze od rynkowych oczekiwań. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes zakładali 414,2 mln zł zysku netto w trzecim kwartale roku.
Dino pokazał wyniki. Są lepsze niż zakładano, z czego to wynika?
Grupa Dino przekazała także inne dane. 40 proc. przychodów pochodzi ze sprzedaży świeżych produktów, zwłaszcza warzyw, owoców, pieczywa oraz świeżego mięsa. To właśnie w świeżych produktach dostarczanych do sklepów Dino każdego dnia ma tkwić sukces polskiej sieci supermarketów.
Sieć zaopatruje się w większość produktów bezpośrednio u producentów lub ich najbliższych przedstawicieli – pisze portal wiadomoscihandlowe.pl.
– Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów – mówi Michał Krauze, członek zarządu cytowany przez portal. Efekt skali sprawia, że sieć może zaopatrywać się w dużą liczbę produktów na korzystnych warunkach.
/DINO / materiały prasowe /
Klienci coraz chętniej wybierają Dino. Już ponad 2 tys. sklepów
– Widzimy pozytywne efekty tych działań w postaci silnego, dwucyfrowego wzrostu liczby wizyt klientów w sklepach Dino. Oznacza to, że marka Dino konsekwentnie zdobywa zaufanie konsumentów i stanowi dla nas motywację do dalszego dynamicznego rozwoju sieci – mówi Krauze.
Dino jest obecnie największą krajową siecią supermarketów w Polsce – na koniec września posiadała 2340 sklepów. Spółka zwiększa nakłady inwestycyjne w związku z planowaniem otwarcia kolejnych nowych marketów.
Tylko w trzecim kwartale tego roku zostało otwartych 68 nowych sklepów Dino, a od początku roku przybyło ich w naszym kraju 184. Zarząd szacuje, że na koniec rok liczba sklepów wzrośnie o kilkanaście procent w porównaniu z końcem grudnia 2022 roku.
Według zapewnień w 2024 roku tempo otwierania nowych placówek ma zostać utrzymane. Dino otworzył w tym roku dokładnie dwa razy więcej nowych sklepów niż konkurencyjna Biedronka. O otwarciu 92 nowych placówek poinformował portugalski właściciel Biedronki w opublikowanym tydzień wcześniej sprawozdaniu. To oznacza, że Dino systematycznie zmniejsza dystans do Biedronki, która ma nieco ponad 1 tys. sklepów więcej (3473).
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News