OpenAI pokonuje Groka. Wynik turnieju szachowego AI

Model sztucznej inteligencji OpenAI o3 zwyciężył nad Grok 4 firmy xAI, powiązanej z miliarderem Elonem Muskiem, w turnieju szachowym, o którym BBC donosiło w piątek. W turnieju wzięły udział komputery przeznaczone do ogólnego użytku, a nie wyspecjalizowane maszyny do gry w szachy.

OpenAI pokonuje Groka. Wynik turnieju szachowego AI

zdjęcie: Alexander Limbach // Shutterstock

Model Gemini firmy Google zajął trzecie miejsce w konkursie, pokonując inny model OpenAI.

Reporter Chess.com, Pedro Pinhata, wspomniał, że przed półfinałami Grok 4 wydawał się być prawdopodobnym zwycięzcą. Uważał, że Grok był „najsilniejszym szachistą” aż do finałowego meczu. Pinhata zauważył, że „niezrozumiała” i „niezręczna” gra Groka pozwoliła o3 osiągnąć serię „przekonujących zwycięstw”.

Amerykański arcymistrz szachowy Hikaru Nakamura zauważył podczas transmisji na żywo z finału, że „Grok popełnił wiele błędów, podczas gdy OpenAI ich nie popełnił”.

Turniej szachowy, w którym wzięło udział osiem modeli sztucznej inteligencji opracowanych przez Anthropic, Google, OpenAI, xAI oraz chińskich twórców DeepSeek i Moonshot AI, odbył się na platformie Google Kaggle. Turniej trwał trzy dni. Kaggle to platforma, która umożliwia analitykom danych ocenę systemów sztucznej inteligencji poprzez ewaluację konkurencji.

OpenAI pokonuje Groka. Wynik turnieju szachowego AI - INFBusiness

BBC podkreśliło, że szachy i Go to złożone, oparte na regułach gry strategiczne, często wykorzystywane do oceny możliwości modeli sztucznej inteligencji, w tym rozumowania i kodowania.

Z Londynu Marta Zabłocka (PAP)

mzb/ cegła/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *