Poczta kupuje systemy IT. Prezes: Zmiana ich to ogromne wyzwanie

Rozpoczęto przejmowanie systemów informatycznych w ramach działań centralizacyjnych Poczty Polskiej; nowy system będzie nosił nazwę Poczta+ – oświadczył prezes firmy Sebastian Mikosz. Podkreślił, że przez ostatnie 20 lat nie było żadnych inwestycji w systemy pocztowe, co sprawia, że ich wymiana jest „znaczącym wyzwaniem”.

Poczta kupuje systemy IT. Prezes: Zmiana ich to ogromne wyzwanie

/ Poczta Polska

„Stoimy w obliczu znaczącej transformacji dotyczącej centralizacji sieci pocztowej, określanej jako podejście „jednego okienka”. Ta inicjatywa nazywa się Poczta+, a w jej ramach będziemy musieli zainwestować w systemy informatyczne, w tym w systemy finansowe, księgowe, kadrowe i logistyczne” – stwierdził Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej, w wywiadzie dla PAP.

Podkreślił, że najbardziej znaczące zmiany spodziewane są za półtora roku, co zbiegnie się z rozpoczęciem nabywania i wdrażania systemu. „Około połowa przetargów lub procedur zakupowych jest już w toku” – zauważył.

„Z przykrością i frustracją muszę stwierdzić, że w ciągu ostatnich dwóch dekad nastąpił całkowity brak inwestycji w systemy pocztowe” – stwierdził Mikosz. Wspomniał również, że najnowszy system pochodzi z 2007 r., co wskazuje, że jego zastąpienie stanowi „znaczne wyzwanie”.

Zapytany o plany szkoleń pracowników w zakresie bezpiecznego korzystania z nowych systemów, odpowiedział, że sesje te odbywają się „nieprzerwanie”. „Nasz dział cyberbezpieczeństwa dysponuje jednym z najwyższych budżetów na ten i przyszły rok. Uparcie trzymamy się tego samego kursu: zgodności z dyrektywą UE NIS 2 (dyrektywa cyberbezpieczeństwa – PAP), czego oczekują nasi klienci, dostawcy i partnerzy biznesowi” – podkreślił prezes Poczty.

W maju br. Poczta Polska poinformowała PAP, że w 2024 r. spółka poniosła stratę netto w wysokości 213 mln zł. Strata ta była o 408 mln zł niższa niż w 2023 r. „Chwalenie się stratą może brzmieć paradoksalnie, ale rzeczywiście jest ona znacznie mniejsza niż w ubiegłym roku. Na pewno poprawiliśmy też płynność finansową” – skomentował Mikosz. Dodał, że Poczta skutecznie ograniczyła koszty operacyjne, co z perspektywy klienta nie jest jeszcze „w pełni widoczne”.

Prezes Poczty wskazał, że częściowo utworzono już zespół, który ma ułatwić transformację firmy. „Nie powinniśmy dążyć do wzrostu, ale do osiągnięcia rentowności.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *