Jack Wolfskin nie jest już w rękach Amerykanów. Ukochana marka outdoorowa ceniona przez Polaków została przejęta przez chińską firmę. Anta Sports zainwestowała około 290 milionów dolarów w zakup. „Jesteśmy przekonani, że będą odpowiedzialnymi opiekunami” — zauważył Chip Brewer, CEO i prezes Topgolf Callaway Brands, byłego właściciela marki.
/ Deposit/East News / East News
Znaczące przejęcie w branży odzieży outdoorowej. Znany Jack Wolfskin, uwielbiany przez konsumentów w Polsce i poza nią, ma nowego właściciela. Topgolf Callaway Brands (który wcześniej działał pod nazwą Callaway Golf Company) sprzedał markę, którą nabył w 2019 r. za 418 mln euro. Ta kwota sprzedaży jest znacznie niższa niż poprzednie przejęcie.
Jack Wolfskin zmienił właściciela na chińskiego
Jack Wolfskin przechodzi transformację własnościową. Amerykanie zdecydowali się przenieść giganta odzieży outdoorowej do chińskiej firmy. Zakończenie transakcji sprzedaży i zakupu zaplanowano na kwiecień 2025 r.
Reklama
Topgolf Callaway Brands sprzedał firmę Jack Wolfskin za kwotę około 290 milionów dolarów (około 262 milionów euro) firmie Anta Sports z siedzibą w Jinjiang .
Nie jest to pierwsza marka w chińskim portfolio.
Po ogłoszeniu sprzedaży marki Jack Wolfskin, Chip Brewer, dyrektor generalny i prezes Topgolf Callaway Brands, stwierdził, że wszystko wskazuje na to, iż zwolennicy marki nie muszą martwić się żadnymi zmianami w istocie jej obecnej oferty.
„ Jesteśmy przekonani, że Anta Sports będzie odpowiedzialnym opiekunem tej kultowej marki . Wyrażamy wdzięczność zespołowi Jack Wolfskin, który sumiennie pracował nad stabilizacją biznesu i przygotowaniem go do tej nowej fazy” — stwierdził Chip Brewer.
Dyrektor generalny i prezes Topgolf Callaway Brands wyjaśnił dalej, że sprzedaż Jack Wolfskin jest strategią umożliwiającą firmie skoncentrowanie się „na jej podstawowej działalności i odpowiednią optymalizację zasobów”. Odnosi się to do zwiększenia sprzedaży w sektorze golfowym.
Anta Sports nie jest obca w krajobrazie marek outdoorowych. Portfolio firmy z Jinjiang obejmuje znane marki, takie jak Salomon, Atomic i Wilson, oprócz kanadyjskiej marki odzieżowej Arc'teryx.
Amerykanie zainwestowali więcej w Jack Wolfskin
Sprzedaż marki Jack Wolfskin w kwietniu 2025 r. za kwotę około 290 mln USD oznacza znaczącą różnicę w porównaniu z kwotą, jaką Amerykanie pierwotnie wydali na tę markę w 2019 r. Firma Callaway Golf Company, obecnie znana jako Topgolf Callaway Brands Corp., przejęła markę Jack Wolfskin w styczniu 2019 r. za 418 mln euro, co stanowi równowartość około 477 mln USD (biorąc pod uwagę ówczesny kurs wymiany).
Oczekuje się, że obecna transakcja zostanie sfinalizowana na początku trzeciego kwartału 2025 r., z możliwością jej sfinalizowania już pod koniec drugiego kwartału tego roku.
Jak podaje Retail Gazette, Topgolf Callaway Brands prognozowało wcześniej, że Jack Wolfskin osiągnie sprzedaż na poziomie 325 mln euro i 12 mln euro skorygowanego zysku EBITDA w 2025 r .
Jack Wolfskin to niemiecka marka założona we Frankfurcie nad Menem w 1981 roku . Firma koncentruje się na produkcji odzieży outdoorowej (kurtki, spodnie, polary), sprzętu turystycznego (plecaki, namioty) i obuwia trekkingowego . Zyskała szacunek wśród górskich podróżników dzięki wysokiej jakości produktom znanym z wytrzymałości na warunki atmosferyczne i innowacyjnych technologii membranowych (takich jak Texapore, konkurent GORE-TEX). Produkty Jack Wolfskin są dostępne w ponad 40 krajach.
Agata Jaroszewska
Odtwarzacz wideo wymaga obsługi JavaScript w Twojej przeglądarce. Polsat News