Według pomiarów Mediapanel więcej Polaków dokonuje zakupów online za pośrednictwem Temu niż Allegro. Po raz pierwszy w historii chińska platforma objęła prowadzenie, wyprzedzając największego polskiego giganta e-commerce, jak podaje Wirtualnemedia.pl.
Niedawny raport Mediapanel wskazuje, że w marcu tego roku Temu po raz pierwszy wyłoniło się jako najlepsza platforma w sektorze e-commerce. Jego baza użytkowników osiągnęła 18,11 miliona, co oznacza wzrost o ponad 400 tysięcy w ciągu zaledwie jednego miesiąca. Ten rozwój pozwolił mu osiągnąć zasięg na poziomie 60,98 procent. Użytkownicy spędzili średnio 58 minut i 18 sekund na stronie. Tymczasem Allegro odnotowało 17,84 miliona unikalnych odwiedzających w tym samym okresie, co dało zasięg na poziomie 60,04 procent. Użytkownicy na polskiej platformie spędzili średnio 1 godzinę, 54 minuty i 44 sekundy, co jest o ponad 64 minuty dłużej niż czas spędzony na Temu.
Ekspert ds. mediów również zajmuje wysokie miejsce
W badaniu Mediapanel z marca Media Expert zapewniło sobie trzecie miejsce w kategorii e-commerce z 11,78 mln unikalnych użytkowników, osiągając zasięg 39,66 proc. Kupujący spędzili średnio 6 minut i 38 sekund na platformie. Z kolei inna chińska strona, Aliexpress, zgromadziła 10,8 mln odwiedzających, każdy spędzając tam średnio 49 minut i 38 sekund.
Jak podaje Wirtualnemedia.pl, Temu od kilku miesięcy konsekwentnie zmniejsza dystans do Allegro, byłego wieloletniego lidera, w rankingu Mediapanel. W lutym Allegro przyciągnęło 17,85 mln internautów, podczas gdy Temu miało 17,72 mln odwiedzających. Temu po raz pierwszy przekroczyło 13 mln użytkowników w listopadzie 2023 r., z liczbą 14,92 mln w styczniu, 15,76 mln w sierpniu i rekordowymi 18,24 mln w grudniu.
Zwiększone wysiłki marketingowe nie przyniosły rezultatów
Aby wzmocnić swoją pozycję rynkową, Allegro zwiększyło wydatki na marketing. W 2024 r.