Od 25 czerwca 2025 r. Santander Consumer Bank wdroży modyfikacje swoich usług bankowości internetowej. Zgodnie z nowymi wytycznymi dostęp do witryny internetowej banku za pośrednictwem przeglądarki będzie możliwy wyłącznie dla klientów, którzy zawarli umowę przed 24 czerwca.
/ 123RF/PICSEL
Santander koncentruje się na aplikacjach mobilnych. Dostęp do witryny ograniczony do obecnych klientów
Santander Consumer Bank zamierza wprowadzić zmiany, które według spostrzeżeń ekspertów technologicznych mogą odmienić krajobraz bankowości elektronicznej . Według portalu cashless.pl bank zamierza nadać priorytet sektorowi mobilnemu. Od przyszłego miesiąca dostęp do banku będzie możliwy wyłącznie za pośrednictwem aplikacji, podczas gdy konwencjonalna usługa online dostępna za pośrednictwem przeglądarki stanie się niedostępna dla niektórych użytkowników.
Reklama
Przede wszystkim te aktualizacje wpłyną na nowych klientów . Osoby, które podpisały umowy przed 24 czerwca 2024 r., nadal zachowają dostęp do strony internetowej banku. „Nowi klienci, którzy podpiszą umowę o usługi bankowości elektronicznej lub o limit kredytowy i kartę po 24 czerwca 2025 r., będą mieli możliwość korzystania wyłącznie z aplikacji mobilnej” — podano w ogłoszeniu.
Ponadto bank wprowadza inne aktualizacje regulacyjne. Od 24 czerwca klienci mogą spodziewać się następujących zmian:
- Usprawnienie języka używanego w dokumentacji w celu zwiększenia przejrzystości,
- Wytyczne dotyczące logowania biometrycznego i bezpieczeństwa korzystania z aplikacji mobilnych,
- Wymagane jest podanie adresu e-mail.
Przyjęcie aplikacji mobilnych rośnie. Obecnie 82 procent użytkowników banków korzysta z aplikacji
W latach 2023–2024 liczba klientów korzystających z aplikacji bankowości mobilnej wzrosła o 2,5 miliona. W przypadku większości banków nawet transakcje inicjowane z przeglądarki muszą zostać potwierdzone w aplikacji. Ponadto aplikacje mobilne są uważane za znacznie bezpieczniejsze , ze względu na zaawansowane techniki biometryczne. Jak podaje Santander Bank Polska, 82% klientów korzysta z aplikacji, podczas gdy pozostałe 19% uzyskuje dostęp do witryny banku za pośrednictwem tradycyjnej przeglądarki.