Działanie systemu płatności mobilnych BLIK zostało przywrócone – poinformowała w środę wieczorem rzeczniczka prasowa BLIK Klaudia Rombalska. Zapewniła, że użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot. Jeśli jednak ten nie nastąpi w ciągu 48 godzin, firma ma dla użytkowników ważne zalecenie.
/123RF/PICSEL
– Przywróciliśmy działanie systemu płatności mobilnych BLIK i użytkownicy nie powinni mieć już problemów z realizacją transakcji – przekazała rzeczniczka prasowa Blika Klaudia Rombalska. – Jednocześnie stale monitorujemy pracę systemu – dodała.
Co, jeśli użytkownik BLIKA nie dostanie zwrotu pieniędzy? Rzeczniczka radzi
Zapewniła ponadto, że użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot.
– Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48 godzin, zalecamy im kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność – wskazała rzeczniczka.
Reklama
Problemy z BLIKIEM. Szybkie płatności nie działały 10 kwietnia w wielu bankach
mBank poinformował w środę na Facebooku o awarii BLIKA. Z opublikowanej na Facebooku informacji wynikało, że problemy występowały po stronie operatora usługi. Ten zaś zapewniał, że intensywnie pracuje nad usunięciem awarii. Później o problemach użytkowników swojej aplikacji mobilnej z BLIKIEM informował także Bank Pekao.
Pierwsze problemy z BLIKIEM pojawiły się o 12:00 i w ciągu 30 minut zaczęły przybierać na sile. Serwis Downdetector tylko do godz. 12:18 zarejestrował blisko 700 raportów o błędach, które w większości dotyczyły bankowości mobilnej i samego BLIKA.
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL