Kasjer został zwolniony, bo obrażał klientów. Wróci do pracy i dostanie odszkodowanie

Kasjer, który został zwolniony dyscyplinarnie z banku za obrażanie klientów, ma zostać przywrócony, ponieważ pracował w stresogennych warunkach – orzekł sąd w Cremonie na północy Włoch. Nakazał też wypłatę odszkodowania. Zdjęcie

Sąd nakazał przywrócenie do pracy kasjera, który obrażał klientów banku. Mężczyzna ma też dostać odszkodowanie /Jonas Hamers / BELGA MAG /AFP

Sąd nakazał przywrócenie do pracy kasjera, który obrażał klientów banku. Mężczyzna ma też dostać odszkodowanie /Jonas Hamers / BELGA MAG /AFP

Reklama

Naganne zachowanie mężczyzny wobec klientów zarejestrowały dwukrotnie kamery monitoringu zainstalowane w banku. Właśnie to było podstawą do jego zwolnienia w marcu zeszłego roku.

Sąd w Cremonie w wydanym wyroku stwierdził, że należy anulować tę decyzję i wypłacić pracownikowi odszkodowanie, które będzie równowartością zarobków za ostatnie 16 miesięcy – podał dziennik „Corriere della Sera”. W uzasadnieniu wskazano, że zwolnienie było niesłuszne, bo kasjer przez lata pracował w stresogennym środowisku, co miało wpływ na jego reakcje.

„Pracownika należy z całą pewnością upomnieć za to, że nie potrafił się kontrolować i okazywał zdenerwowanie w okolicznościach wymagających innego zachowania. To jednak nie może być uznane za słuszną przyczynę zwolnienia” – orzekł sąd.

Pracownik miał „niską odporność na stres”

Włoski dziennik wyjaśnił, że kasjer miał 28-letni staż pracy, w tym większość czasu w tym samym banku.

Reprezentujący go prawnik Domenico Tambasco zwrócił uwagę na znaczenie wydanego wyroku, w którym po raz pierwszy sąd stwierdził, iż zachowania podlegające krokom dyscyplinarnym ze strony pracodawców mogą znaleźć uzasadnienie w warunkach wywołujących stres, na jaki narażone są osoby zatrudnione.

„Dysfunkcja organizacyjna może w określonych sytuacjach usprawiedliwić indywidualne postępowanie” – powiedział mecenas Tambasco. Zaznaczył, że pracownik zawsze wyrażał swoje niezadowolenie, także w e-mailach do dyrekcji. W opinii adwokata kierownictwo było świadome stanu emocjonalnego pracownika, który, w pewnych przypadkach, „wywoływał niską odporność na stres”.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. ”Szczerze o pieniądzach”: Moja emerytura Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *