Decyzja zapadła, właściciel sieci sklepów wychodzi z Polski. Jest komunikat, co dalej

Nie tak dawno właściciel sieci handlowej SPAR informował, że podjął działania na rzecz sprzedaży biznesu w Polsce. Teraz firma wydała nowy komunikat, w którym zapewnia, że marka nie zniknie z naszego rynku i będzie utrzymywać działalność do czasu znalezienia nowego inwestora. Zdjęcie

SPAR deklaruje, że nie chce wycofywać się z Polski /123RF/PICSEL

SPAR deklaruje, że nie chce wycofywać się z Polski /123RF/PICSEL

Reklama

„W nawiązaniu do ogłoszenia giełdowego SPAR Group South Africa, w którym spółka ogłosiła decyzję o podjęciu strategicznych kroków w kierunku sprzedaży swoich aktywów w Polsce, informujemy, że wbrew doniesieniom prasowym decyzja nie oznacza końca marki SPAR w Polsce” – brzmi komunikat. 

SPAR jednak nie opuszcza Polski. Sklepy zaopatrywać mają dwa centra dystrybucyjne

„Zamiarem Grupy SPAR jest utrzymanie, dalszy rozwój i wspieranie biznesu do czasu znalezienia wiarygodnego inwestora, który będzie mógł dalej rozwijać markę SPAR. Marka SPAR w Polsce będzie nadal rozwijana pod okiem nowego licencjonowanego partnera SPAR International” – dodaje właściciel popularnej sieci supermarketów.

SPAR zapewnia też, że obecne partnerskie i własne sklepy detaliczne sieci będą nadal funkcjonować pod marką SPAR i będą obsługiwane z dwóch istniejących centrów dystrybucyjnych grupy w Polsce, znajdujących się w Koninku i w Czeladzi.

Zamiarem Grupy SPAR jest utrzymanie, dalszy rozwój i wspieranie biznesu do czasu znalezienia wiarygodnego inwestora, który będzie mógł dalej rozwijać markę SPAR.

Komunikat sieci SPAR

SPAR działa w Polsce od 2019 roku. Zaczęło się od przejęcia sklepów Piotr i Paweł

Sieć handlowa będzie też kontynuować współpracę ze stacjami paliw AVIA (zarządzanymi przez notowaną na giełdzie w Warszawie grupę paliwową Unimot – red.) – czytamy w komunikacie. Na stacjach AVIA działają od grudnia 2021 r. supermarkety SPAR Express, oferujące m.in. świeże pieczywo i kawę. 

Początki grupy SPAR w Polsce sięgają 2019 r., kiedy to przejęła ona sklepy spożywcze marki Piotr i Paweł. W jej ręce trafiło wtedy 66 marketów i jedno centrum dystrybucyjne. Sklepy Piotr i Paweł stopniowo zmieniały swoje logo na SPAR – jako pierwsza, w listopadzie 2019, dokonała tego placówka ulokowana w warszawskim centrum handlowym Blue City. Obecnie SPAR ma 212 sklepów spożywczych w naszym kraju.

Właściciel marki SPAR, The Spar Group Limited, to południowoafrykańska spółka z branży handlu detalicznego, notowana na giełdzie papierów wartościowych w Johannesburgu. Swoją działalność prowadzi nie tylko w rodzimej Republice Południowej Afryki, ale też w pięciu innych afrykańskich krajach, a poza Afryką – także w Anglii, Irlandii, Szwajcarii i na Sri Lance. 

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Odbudowa Pałacu Saskiego. Trwają prace archeologiczne AFP

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *