Ponad 300. Ostatnia szansa, dwa tygodnie na aplikację.

Rodzic z dzieckiem W bieżącej edycji programu „Dobry Start” zarejestrowano blisko 4 mln podań o wsparcie na artykuły szkolne. Aplikując o 300 plus, rodzice nagminnie popełniają trzy niedopatrzenia.

W okresie letnim tego roku wystartowała ósma odsłona programu „Dobry Start”. Jego założeniem jest zapewnienie dotacji w kwocie 300 zł (stąd zwyczajowa nazwa 300 plus) na zakup materiałów potrzebnych w szkole. Dodatek ten jest dostępny dla każdego dziecka kontynuującego edukację w szkole, w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku osób z orzeczeniem o niepełnosprawności – aż do 24 roku życia.

– Finansowe wsparcie jest przyznawane raz do roku na każde dziecko, które pobiera nauki w szkole, aż do chwili ukończenia przez nie 20 lat lub – w przypadku dzieci z niepełnosprawnością – 24 lat. Wiek jest brany pod uwagę rocznikowo. To oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów, jak również słuchacze szkół policealnych, są uprawnieni do otrzymania tego świadczenia, o ile osiągnęli 20 lub 24 lata przed rozpoczęciem roku szkolnego – przypomina ZUS.

300 plus. Końcówka terminu na złożenie podania

Świadczenie nie jest przeznaczone dla dzieci uczęszczających do przedszkola oraz dzieci odbywających roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce, w przedszkolu lub szkole.

Z ostatnich doniesień przekazanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w serwisie X wynika, że w ramach tegorocznej edycji programu „Dobry Start” wypłacono łącznie niemal 4 mln 600 tys. świadczeń. Od lipca wpłynęło 3 mln 277 tys. wniosków o 300 plus na 4 mln 776 tys. dzieci.

Resort przypomina, że wnioski o środki finansowe na wyprawkę szkolną można składać do 30 listopada, co oznacza, że rodzice i opiekunowie mają na to zaledwie dwa tygodnie.

Dokumenty można składać tylko online za pośrednictwem:

  • aplikacji mZUS,
  • Platformy Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS,
  • bankowości online,
  • serwisu Emp@tia.

Najczęstsze pomyłki

Według Radia Zet, rodzice starający się o 300 plus najczęściej robią błędy wpisując:

  • niepoprawny numer PESEL dziecka,
  • niewłaściwą nazwę placówki edukacyjnej,
  • nieaktualny numer rachunku bankowego.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *