Według danych Statista, do 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 miliona, a przychody z rynku zbliżą się do 470 milionów dolarów. Wraz ze wzrostem liczby graczy, sektor gier mobilnych również odnotowuje wzrost.
– W gry mobilne na świecie gra około 3 miliardów osób, z czego połowa mieszka w Azji i na Pacyfiku, znaczna część w Ameryce Północnej i Południowej, a Europa ma jeszcze duże możliwości rozwoju, jak zauważył Adam Bialic, dyrektor ds. marketingu w ZTE Polska i nubia, w wywiadzie dla agencji Newseria.
Według analizy Xsolla z pierwszego kwartału 2025 roku, światowy sektor gier mobilnych ma się rozwijać w przyspieszonym tempie, ze średnioroczną stopą wzrostu (CAGR) na poziomie 11,3%. Tylko w 2025 roku prognozowany jest wzrost o 9,9% rok do roku.
Obserwujemy wyraźną zmianę w modelach zaangażowania graczy, na czele z pokoleniem Z i pokoleniem Alfa. Te grupy demograficzne fundamentalnie zmieniają branżę gier – mając styczność z technologiami cyfrowymi od najmłodszych lat, preferują interaktywne treści tworzone przez użytkowników i udostępniane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Przewiduje się, że do 2029 roku gry w chmurze przyniosą globalne przychody w wysokości 25,3 miliarda dolarów.
Te zmiany mają również istotny wpływ na rynek polski. Według statystyk PMR, w 2023 roku gry mobilne stanowiły 36% wszystkich gier wideo w Polsce, wliczając te dostępne za pośrednictwem mediów społecznościowych i przeglądarek internetowych. Ten sam odsetek dotyczy komputerów stacjonarnych, a konsole stanowią 28%.
Analitycy Statista wskazują, że polski rynek odnotowuje gwałtowny wzrost liczby innowacyjnych gier, co odzwierciedla rosnącą społeczność twórców gier i rosnące zaangażowanie konsumentów. Prognozy wskazują, że do 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce osiągnie 7,1 miliona, a ich udział w rynku wzrośnie do 18,4%, z 15,6% w tym roku.
W Polsce sektor gier mobilnych jest wciąż w powijakach. Chociaż w kraju jest wielu graczy mobilnych, ta grupa demograficzna poszerza całą społeczność graczy, ponieważ są osoby zainteresowane graniem na komputerach stacjonarnych i różnych konsolach, co prowadzi do powstania wielu platform, a smartfony są jedną z nich.