Wydłużone weekendy i święta stanowią poważne wyzwanie dla dostawców usług mobilnych. W najczęściej odwiedzanych destynacjach turystycznych odsetek abonentów Play w stosunku do lokalnej populacji przekracza 500%. W związku z tym operator zamierza dalej rozwijać swoją sieć komórkową, dążąc do co najmniej 15 000 stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował ponad 6 mld zł w rozwój sieci i częstotliwości.
– Obserwujemy wzrost ruchu w okresie majówki lub Bożego Ciała. Niezależnie od tego, czy długi weekend trwa dwa, trzy czy cztery dni, czy mówimy o okresie świątecznym trwającym dwa miesiące, stale zauważamy ten sam trend: ruch może wzrosnąć cztero- lub pięciokrotnie – tłumaczy agencji Newseria Michał Ziółkowski, dyrektor Pionu Technologii i członek zespołu zarządzającego Play.
Raport Play „WczasoPolacy” ujawnia, że w szczycie sezonu turystycznego – obejmującego wakacje, święta, długie weekendy lub święta – ruch sieciowy w najczęściej odwiedzanych kurortach wzrasta o kilka do kilkuset procent. Od stycznia 2024 r. do marca 2025 r. obszary, w których odnotowano największy wzrost liczby użytkowników infrastruktury telekomunikacyjnej, to:
- podczas ferii zimowych w Zakopanem okolice Białki Tatrzańskiej i Bukowiny Tatrzańskiej,
- na Wielkanoc – Kołobrzeg, Świnoujście, Stegna, Wolin, Międzyzdroje, a także Zakopane i Ostróda.
- W okresie świąt 1 maja i Bożego Ciała najpopularniejszymi miejscami są Władysławowo i Karwia, a także Kołobrzeg, Stegna oraz okolice Mielna i Sarbinowa.
Wyróżniającą się lokalizacją jest Krynica Morska, gdzie w lipcu i sierpniu stosunek liczby abonentów Play do liczby ludności wzrasta o około 500%, osiągając szczytowy poziom 552% w Boże Ciało.
– Przygotowujemy się do takich okresów urlopowych przez cały rok. Play od lat prowadzi szeroko zakrojone działania rozwojowe. Nasza strategia inwestycyjna jest opracowana długoterminowo, jednak naszym celem jest zapewnienie, że obiekty będą operacyjne do końca czerwca, aby poradzić sobie ze wzmożonym ruchem w popularnych miejscach wypoczynkowych – zapewnia Michał Ziółk