Prawie jedna na cztery firmy, które eksperymentowały ze sztuczną inteligencją, teraz integruje ją ze swoimi planami rozwoju. Ponadto dwie trzecie zamierza zwiększyć swoje inwestycje w AI, jak donosi poniedziałkowa „Rzeczpospolita”.
„Firmy w Polsce coraz bardziej wiążą swoją przyszłość z technologiami sztucznej inteligencji – wynika z najnowszych ustaleń SW Research i Ayming Polska. Aż 84 proc. uczestników przeszło już fazę testowania . Badanie przeprowadzone na firmach, które zdecydowały się na wykorzystanie AI w jakiejkolwiek roli, wyraźnie wskazuje, że narzędzia te są skuteczne. Świadczy o tym fakt, że 22 proc. organizacji, które wdrożyły sztuczną inteligencję, obecnie stara się uwzględnić jej rozwój w swoich planach strategicznych” – czytamy w poniedziałkowym wydaniu „Rz”.
Jak podaje gazeta, „raport ujawnia, że firmy już zaczęły zbierać owoce AI i trudno im sobie wyobrazić powrót do poprzednich metod”. „Oczywiste jest, że tam, gdzie AI jest zintegrowane ze strategią, istnieje również chęć dokonywania znacznych inwestycji. AI przeszła od bycia dodatkowym aspektem procesów operacyjnych do stania się fundamentalnym filarem wzrostu” – zauważa Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska, cytowany przez publikację.
Zobacz takżeJak sztuczna inteligencja wpłynie na pracę księgowych
„Do wyzwań należy niedobór specjalistów od AI na rynku (41 proc. respondentów wyraziło takie obawy) oraz brak wiedzy specjalistycznej w firmach (38 proc.). Wyzwania stanowią również kwestie związane z infrastrukturą IT (49 proc.) i kosztami (45 proc.). Ponadto występują trudności w pozyskiwaniu zewnętrznego finansowania (36 proc. odpowiedzi)” – informuje dalej gazeta. (PAP)
mml/jpn/