Technologia pojazdów autonomicznych rozwija się szybko. Chociaż taksówki robotyczne obiecują wygodę i zwiększone bezpieczeństwo, ich wdrożenie wiąże się z niezliczoną liczbą wyzwań, zarówno technicznych, jak i społecznych. W miarę jak coraz więcej firm testuje swoje technologie na drogach miejskich, nieuniknione incydenty stanowią poważne wyzwanie dla całego sektora.
8 maja Zoox poinformował, że jego autonomiczna robotaxi marki Zoox wykonywała powolny skręt, gdy uderzył w nią pasażer na hulajnodze elektrycznej, który zatrzymał się, aby ustąpić pierwszeństwa na skrzyżowaniu. Kierowca hulajnogi odniósł drobne obrażenia, ale nie zdecydował się na pomoc medyczną.
Firma oświadczyła: „Pojazd Zoox był nieruchomy w momencie uderzenia. Kierowca skutera upadł obok pojazdu. Robotaxi następnie ruszył i zatrzymał się po wykonaniu skrętu, ale nie doszło do żadnego dodatkowego kontaktu z kierowcą skutera”.
Zobacz takżeJak sztuczna inteligencja wpłynie na pracę księgowych
22 maja firma Zoox poinformowała o rozpoczęciu dobrowolnego wycofania produktu z rynku przez Narodową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA).
Rzecznik firmy wskazał, że powiadomienie powinno być dostępne na stronie internetowej NHTSA pod koniec tego tygodnia. Akcja dotyczy 270 pojazdów.
NHTSA w ogłoszeniu poinformowała, że otrzymała wezwanie do wycofania pojazdu i zaapelowała do wszystkich użytkowników dróg o zachowanie ostrożności w pobliżu pojazdów autonomicznych, ponieważ taksówki-roboty mogą błędnie ocenić trajektorię jazdy rowerzysty lub użytkownika hulajnogi lub niespodziewanie się zatrzymać.