Zakład Ubezpieczeń Społecznych powiadamia swoich klientów o potencjalnych problemach w zarządzaniu ich sprawami 9 maja. Czego konkretnie się spodziewamy? Wyjaśniamy.
/ 123RF/PICSEL
Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydał komunikat, w którym informuje klientów o potencjalnych trudnościach w składaniu wniosków za pośrednictwem portalu PUE/eZUS.
Przerwa w PUE/eZUS. Problemy mogą pojawić się 9 maja
ZUS informuje na swojej oficjalnej stronie internetowej o trudnościach, z jakimi mogą się spotkać osoby chcące 9 maja rozwiązać swoje sprawy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Przeczytaj: W PUE ZUS nadchodzą znaczące zmiany. Spodziewaj się ulepszonej nawigacji i odświeżonego projektu witryny
Reklama
„Z powodu niezbędnych prac konserwacyjnych, 9 maja od godz. 20:00 do północy dostęp do portalu PUE/eZUS i wszystkich jego funkcjonalności będzie ograniczony ” – czytamy w komunikacie.
Jednocześnie ZUS zaznacza, że „w tym czasie nadal będzie możliwe wystawienie e-ZLA za pośrednictwem aplikacji mZUS dla lekarzy – ZUS – pod warunkiem, że lekarz będzie miał zainstalowaną aplikację i będzie ona powiązana z kontem PUE/eZUS”.
Klienci potrzebujący usług ZUS 9 maja mogą skorzystać z aplikacji mobilnej mZUS dla klientów indywidualnych .
Czym jest PUE ZUS?
PUE ZUS to platforma elektronicznych usług ZUS. Jest to zasób, który zapewnia dostęp do usług oferowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Jednym z jego elementów jest portal PUE, który umożliwia użytkownikom zarządzanie większością spraw online. „W ten sposób można również umówić się na wizytę w ZUS” – informuje ZUS. Osoby w wieku 13 lat i starsze, które założyły konto PUE i zweryfikowały swoją tożsamość, mogą korzystać z PUE. Za pośrednictwem PUE klient ZUS może uzyskać dostęp do swoich danych przechowywanych w ZUS, składać dokumenty ubezpieczeniowe, składać wnioski i otrzymywać odpowiedzi, zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi z ZUS oraz umawiać wizyty w placówce ZUS.
Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News