Aldi stawia na nowy format sklepu w Polsce. Na razie w dwóch miastach

Niemiecka sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych Aldi stawia na nowy format sklepu, który chce rozwijać na polskim rynku – Aldi Urban. Czym będzie się wyróżniał ten koncept? Firma zdradziła plany związane z jego rozwojem. Zdjęcie

Aldi chce rozwijać w Polsce nowy koncept sklepu - Aldi Urban /123RF/PICSEL

Aldi chce rozwijać w Polsce nowy koncept sklepu – Aldi Urban /123RF/PICSEL

Reklama

Aldi Urban to nowy format, który będzie rozwijany na polskim rynku przez dyskontową sieć – poinformowała firma z okazji 15-lecia obecności w Polsce. 

Jak czytamy w branżowym serwisie wiadomoscihandlowe.pl, koncept ten polega na budowie dwukondygnacyjnego budynku. Na piętrze działać będzie sklep, a na parterze ulokowany zostanie parking dla klientów. 

Taki pomysł ma pomóc Aldi w otwieraniu sklepów w miejscach dotychczas trudno dostępnych dla tradycyjnego formatu – a więc na niedużych działkach, w lokalizacjach, przy których nie ma przestrzeni na wygospodarowanie dużego parkingu dla klientów. 

Gdzie Aldi otworzy nowy typ sklepów?

Prawdopodobnie jeszcze przed końcem 2023 r., sklepy Aldi Urban zostaną otwarte we Wrocławiu (przy ul. Strzegomskiej) oraz w Markach pod Warszawą (przy ul. Szpitalnej) – piszą wiadomoscihandlowe.pl. Sieć już od kilku miesięcy testuje nowy koncept w Polsce – pierwszy sklep Aldi Urban już działa i znajduje się, podobnie jak jeden z planowanych podobnych sklepów, we Wrocławiu, przy ul. Szybowcowej. 

Aldi nie rezygnuje jednocześnie z otwierania w Polsce dyskontów w swoim standardowym formacie. W ciągu najbliższych 15 lat niemiecka sieć chce uruchomić w naszym kraju ponad tysiąc nowych sklepów (obecnie ich liczba zbliża się do 300), a nowy dwukondygnacyjny format ma pomóc w tej ekspansji. W krótszej perspektywie, do 2028 r., Aldi – które jest obecne na polskim rynku od 2008 r. – zamierza zwiększyć liczbę sklepów w naszym kraju do 650. 

Przychody sieci sklepów Aldi w Polsce w 2022 r. wyniosły 2,96 mld zł wobec 2,18 mld zł rok wcześniej. Strata netto spółki wyniosła 240,8 mln zł. W ubiegłym roku Aldi otworzyło w naszym kraju 50 nowych sklepów, a także uruchomiło centrum dystrybucyjne w Bydgoszczy. 

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Gwiazdowski mówi Interii. Odc. 54: Złoto czy celuloza? O trudnej sztuce inwestowania INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *