Lidl i Biedronka idą na całość w wojnie o klientów. Wódka w cenie poniżej kosztów akcyzy

Nalewanie wódki Licytowanie się na to, kto sprzeda mleko czy olej w cenie poniżej kosztów produkcji to za mało. Lidl i Biedronka proponują promocję na wódkę. Były szef Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych mówi, że to szkodliwe społecznie, a sprawą powinny się zająć instytucje państwowe.

Na wojnie cenowej między Lidlem i Biedronką klienci zyskują wymierne korzyści: można kupić żywność oraz artykuły higieniczne w bardzo niskich cenach, a promocje pojawiają się każdego dnia. Sieci „nie biorą jeńców” i po tym, jak obniżyły już ceny oleju, jajek czy margaryny postanowiły zawalczyć u uwagę niezdecydowanych wódką w cenie 9,99 zł za pół litra.

Wódka za 9,99 zł za pół litra

To nic, że do takiej butelki sieci dokładają – jak ustalił w rozmowie z Krajową Administracją Skarbową dziennikarz Wirtualnej Polski, „od 0,5l czystej wódki 38 procent kwota podatku akcyzowego wynosi 14,46 zł” – zainteresowanie jest na tyle duże, że i tak rekompensuje straty. Dziennikarz odwiedził sklepy i nie znalazł już butelek w promocyjnych cenach. Sprzedawcy potwierdzili, że wyprzedają się błyskawicznie, niektórzy klienci kupują po kilka butelek na raz.

To co dla sieci jest elementem marketingu, dla specjalistów pracujących z osobami uzależnionymi od alkoholu jest całkowicie niedopuszczalne.

– Sytuacja jest wyjątkowo skandaliczna i z całą pewnością wymaga interwencji UOKiK, a być może nawet KAS. Być może promocja, która polega na sprzedaży poniżej kosztów podatków i produkcji jest legalna, ale alkohol nigdy nie powinien pod nią podlegać – powiedział w rozmowie z WP Krzysztof Brzózka, były szef Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Dodał, że taka promocja jest szkodliwa społecznie i będzie miała fatalne skutki dla nas wszystkich. Zwrócił uwagę, że są kraje w których cena alkoholu jest regulowana. W Polsce taką rolę ma pełnić akcyza, ale – jak widać – dyskonty są gotowe sprzedawać wódkę nawet poniżej tej kwoty, byle tylko na koniec tygodnia móc się pochwalić, że przyciągnęły więcej klientów niż konkurencja.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *