Youtuberzy promowali hazard dla dzieci. Zarabiali na tym grube pieniądze

Youtuber Mikołaj "Konopskyy" Tylko nagrał materiał, w którym opisuje działalność serwisu KeyDrop. Jest to witryna, w której użytkownicy mogą losować m.in. skrzynki ze „skinami” do takich gier jak CS2 (CS:GO). Problem polega na tym, że z witryny korzystają dzieci, a youtuberzy zarabiają grube pieniądze na jej reklamowaniu.

Youtuberzy promowali hazard dla dzieci. Zarabiali na tym grube pieniądze

/ YouTube

Strona KeyDrop umożliwia losowanie „skinów” do popularnej strzelanki internetowej. To nakładki na mundury czy osprzęt awatarów biorących udział w grze. Posiadając unikatowy wizerunek, gracz może wyróżnić się spośród innych użytkowników, co dla dzieciaków może stanowić nie lada gratkę. Aby wziąć udział w losowaniu, wystarczy wpłacić środki i… liczyć na szczęście.

Hazard dla dzieci? Nikt nie sprawdza wieku graczy

Z udostępnionych przez Konopskyy’ego materiałów wynika, że strona KeyDrop to nic innego, jak świątynia hazardu. Zarejestrowanych jest tam ponad 12,7 mln użytkowników, a sam proces rejestracji jest bardzo prosty. Wystarczy w zasadzie zaznaczyć, że ma się ukończone 18 lat. Dopiero po doładowaniu konta i wygraniu skina do gry trzeba potwierdzić, że jest się pełnoletnim. Jeśli uczestnik nie ma 18 lat, łamie regulamin, a na jego konto zostaje nałożona blokada. Nie otrzymuje ani nagrody, ani zwrotu pieniędzy.

Ale to nie jedyne przewinienia serwisu KeyDrop. Okazuje się, że regulamin jest dość niejasny, a "KeyDrop nie gwarantuje, że informacje zawarte na ich stronie są kompletne, prawdziwe, dokładne i że nie wprowadzają w błąd" – czytamy na stronie Spider’s Web.  Według obliczeń jutubera, właściciele witryny mogli zarobić na swojej działalności nawet 1,5 mld zł.

Youtuberzy promowali hazard dla dzieci. Zarabiali na tym grube pieniądze - INFBusiness

Youtuberzy promowali hazard dla dzieci. Zarabiali na tym grube pieniądze - INFBusiness

Materiały dla mediów

Youtuberzy promowali hazard dla dzieci. Zarabiali na tym grube pieniądze - INFBusiness

Youtuberzy promowali hazard dla dzieci. Zarabiali na tym grube pieniądze - INFBusiness

Materiały dla mediów

Lista youtuberów promujących KeyDrop

Zarabiali też inni influencerzy, którzy reklamowali witrynę na swoich kanałach. Ile? Nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Konopskyy w swoim materiale wymienił youtuberów, którzy czerpali profity np. reklamując stronę przy okazji Dnia Dziecka. On sam też nie jest zresztą bez winy, ale dziś odcina się od dawnej współpracy.

  • Adrian "Medusa" Salamon,
  • Jakub "Japczan" Piotrowicz,
  • Kacper Rietz,
  • Marcin "Xayoo" Majkut,
  • Michał "Young Multi" Rychlik,
  • Patryk "b4andura" Bandurski,
  • Piotr "Szeliga" Szeliga,
  • Rafał "Takefun" Górniak,
  • Sergiusz "nitroMonster" Górski,
  • Szymon "IsAmu" Kasprzyk,
  • Szymon "Szymool" Besser,
  • Zebo,

Zakup skrzynek na platformie jest banalnie prosty. Można tego dokonać za pomocą Blika, karty czy przez kody paysafecard. Takimi instrumentami dysponują już nawet 10-letnie dzieci. Nie jest też wymagane posiadanie konta w banku – kody można dokupić np. Żabce. Płatności rozlicza firma Przelewy24.

Serwis KeyDrop już w listopadzie ubiegłego roku został wpisany przez resort finansów do Rejestru Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą. Usługi na nim oferowane zostały uznane za nielegalny hazard.

Konopskyy jest tą samą osobą, która równo rok temu wraz z youtuberem Sylwestrem Wardęgą ujawniła aferę pedofilską wśród polskich influencerów z Youtube'a.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *