Klienci w całej Polsce zgłosili awarię systemu płatności, która utrudniała transakcje kartami. Terminale obsługiwane przez Polskie ePłatności nie działały, co powodowało odrzucanie płatności kartami Visa i Mastercard. Firma zajęła się tymi problemami. „Systemy działają teraz prawidłowo” — ogłosiła firma.
W czwartek po południu (6 marca) użytkownicy zaczęli napotykać problemy podczas próby płacenia kartami w sklepach detalicznych i centrach usługowych. Jeden z czytelników Bankier.pl skontaktował się z Alert.Bankier.pl, informując , że nie mógł dokonać płatności kartą w sklepie spożywczym za pomocą terminala Polskich ePłatności .
„Gdybym nie miał gotówki, musiałbym zrezygnować z zakupów” – zauważył czytelnik.
W mediach społecznościowych pojawiło się wiele komentarzy dotyczących awarii. „Dotknięta jest również Kotlina Kłodzka. Niestety, zgłaszamy awarie, a PEP milczy” — skomentował jeden z użytkowników. Inny dodał: „Czyli nie jestem jedyną osobą, która ma ten problem?” Osoby z różnych części Polski zgłaszały trudności z dokonywaniem transakcji kartą za pomocą terminali Polish ePayments: „Ruda Śląska też nie działa”, „Mam ten sam problem, Łódź”.
– 6 marca 2025 r. w godzinach 10:26–11:24 doszło do zakłóceń w działaniu naszych terminali. Wszystkie systemy działają już prawidłowo. Przepraszamy za utrudnienia – poinformowało Polskie ePłatności.
Według Downdetector.pl, serwisu monitorującego funkcjonalność usług cyfrowych, wzrosła liczba zgłoszeń dotyczących problemów z kartami Visa . Wzrosła również liczba problemów z transakcjami Mastercard.