Słynny „The Wall Street Journal” pisze o CD Projekt. Jak klapę gry „Cyberpunk 2077” przekuć w sukces

Jeden z najsłynniejszych dzienników o tematyce giełdowej poświęcił polskiej spółce z GPW obszerny tekst, opisując, jak przekuła porażkę w sukces. The Wall Street Journal pisze o CD Projekcie i jej „Cyberpunku 2077”, który zaliczył katastrofalną premierę, ale po latach święci triumfy sprzedażowe i zdobywa nagrody.

Słynny "The Wall Street Journal" pisze o polskiej spółce. Jak klapę przekuć w sukces

fot. oris van Gennip / / Laif

Na internetowych stronach „The Wall Street Journal” czytelnicy wydawanej od 1889 r. gazety dla inwestorów, mogą znaleźć obszerny tekst autorstwa Sary E. Needleman, która opisuje historię „Cyberpunka 2077” od CD Projektu. Artykuł pod tytułem „How a $300 Million Flop Turned Into an Improbable Hit”, czyli jak klapę za 300 milionów dolarów przekuć w nieprawdopodobny hit, to prawdziwa laurka, jaką autorka wystawia CD Projektowi.

Tytuł zapewne nie umknie uwadze rzeszy codziennie zaglądających na strony WSJ w poszukiwaniu ciekawych tematów inwestycyjnych. Wnioski z publikacji nt. CD Projektu można podsumować cytując wypowiadającego się w nim Joosta van Dreunena, dyrektora generalnego firmy Aldora.io, zajmującej się analizą gier i jednocześnie profesora na Uniwersytecie Nowojorskim.

„Większość firm ginie w wyniku złego wprowadzenia gry na rynek. CD Projekt faktycznie wyszedł silniejszy” – skomentował van Dreunen.

Poza profesorem autorka przytacza także wypowiedź nowego prezesa CD Projektu Michała Nowakowskiego, który pełni tę funkcję od nowego roku, wspólnie z Adamem Badowskim. Według niego wrześniowa premiera płatnego dodatku do „Cyberpunka 2077” pt. „Widmo Wolności” była „najspokojniejszą w jego życiu” dzięki wnioskom wyciągniętym z nieudanej premiery w 2020 roku.

Autorka podlicza, że CD Projekt wydał 24 aktualizacje, aby naprawić błędy po premierze Cyberpunka. Ostatecznie opłaciło się, ponieważ sprzedaż gry, według danych CD Projektu z października ubiegłego roku przekroczyła 25 milionów egzemplarzy, a sam dodatek rozszedł się w 5 mln szt. w 2023 r. Do tego nie zapomina wspomnieć o nagrodzie dla CD Projektu na grudniowym The Game Awards za „Cyberpunka 2077” w kategorii „Najlepiej rozwijana gra”.

„W ten sposób branża gier bardzo różni się od branży filmowej. Zły film pozostanie złym filmem na zawsze. Nic nie można na to poradzić. Dzięki grom wideo istnieje druga szansa” – powiedział Doug Creutz, analityk ds. mediów i rozrywki TD Cowen, cytowany w artykule.

Michał Kubicki 

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *