Vistula i Wólczanka nie mają obecnie najlepszego czasu – wynika z danych ich właściciela, grupy VRG. Według jej danych powodem tej sytuacji jest to, że mężczyźni rzadko wybierają polską odzież wysokiej jakości. Dlatego też na ten rok zaplanowano reanimację tych odzieżowych marek – podaje serwis Wyborcza.biz.
Wśród marek odzieżowych należących do grupy VRG słabe wyniki ma ostatnio Vistula oraz Wólczanka, nie najgorzej radzi sobie tylko Bytom. Przychody Vistuli spadły w ubiegłym roku o 12 proc. r/r (w sumie niespełna 230 mln zł przychodów), a Wólczanki o 15 proc. r/r (przychody 105,5 mln zł). Najmniejszy spadek zaliczył Bytom – o 4 proc. r/r (przychody 177,3) – podała Wyborcza.biz.
Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego VRG w ubiegłym roku wyniosły 592,8 mln zł i były o 8,5 proc. niższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie 2022 r. Z kolei zysk na działalności operacyjnej wyniósł minus 20,49 mln zł, podczas, gdy w 2022 było to 26,3 mln zł na plusie.
Polacy nie chcą marek „trochę premium”?
Według Mateusza Kolańskiego, prezesa grupy VRG, powodem tak słabych wyników jest to, że konsument trzyma się za kieszeń, a Polacy jakoś nie mogą się przekonać do kupowania ubrań z segmentu "trochę premium", tym bardziej, że w tej branży prym wiedzie m.in. Sinsay czy chiński Shein.
– W 2023 r. otoczenie rynkowe i niestabilność ekonomiczna wokół Grupy nie sprzyjały markom mainstream i upper mainstream, do których należą Vistula, Bytom i Wólczanka. Marki te w szczególności odczuły skutki wysokiej, dwucyfrowej inflacji, która podwyższyła koszty produkcji po stronie spółki, zwłaszcza w części zlecanej w Polsce, a na rynku obniżyła apetyty zakupowe konsumentów. Spółce nie pomogła też szczególnie ciepła jesień. Pogoda istotnie ograniczyła popyt w kluczowym dla oferty jesienno-zimowej okresie sprzedażowy – wylicza – mówi cytowany przez portal Wyborcza.biz Mateusz Kolański.
Jaką formę opodatkowania wybrać?
Własna działalność gospodarcza a podatki
Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć! Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]
KupDarmowy zapisWyślijImięJeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:NIP (bez myślników) Nazwa firmy Ulica, numer budynku/lokalu Kod pocztowy Miasto Wyślij
NazwiskoPomogą nowe strategie produktowe?
W związku z tą sytuacją na ten rok zaplanowano reanimację najważniejszych odzieżowych marek w portfolio grupy VRG. Na razie nie są jeszcze znane szczegóły działań naprawczych. Wiadomo tylko, że Vistula ma zrewidować strategię marketingową i produktową, Wólczanka skupi się na koszulach, a Bytom na ubraniach z wyższej półki dla mężczyzn. Zamykane mają być też nierentowne salony.