PKP Intercity wdroży nowy system, który pozwoli na sprawniejsze reagowanie na opóźnienia.

We wtorek PKP Intercity ogłosiło wdrożenie systemu umożliwiającego dyspozytorom całodobowy nadzór nad pociągami międzynarodowymi. Spółka przewiduje, że pozwoli to na szybszą reakcję na opóźnienia, utrudnienia lub zmiany tras.

PKP Intercity wdroży nowy system, który pozwoli na sprawniejsze reagowanie na opóźnienia.

zdjęcie: Impact CEE / / Flickr

Ta nowa inicjatywa obejmuje aplikację Systemu Informacji Pociągowej, która dostarcza w czasie rzeczywistym dane dotyczące ruchu pociągów. PKP Intercity będzie z niej korzystać bezpłatnie na mocy podpisanej umowy z RailNetEurope.

Operator wyjaśnił, że System Informacji Pociągowej obsługuje zarówno przewozy pasażerskie, jak i towarowe, wykorzystując dane pochodzące bezpośrednio od europejskich zarządców infrastruktury kolejowej. System umożliwia całodobowy monitoring pociągów międzynarodowych, co, według PKP Intercity, pozwala na szybszą reakcję na opóźnienia, utrudnienia lub zmiany tras.

Reklama Zobacz też: Obudź w sobie byka giełdowego! Z nami przesada nic nie kosztuje.

„Dzięki interaktywnej mapie i diagramowi ruchu kolejowego, dyspozytorzy otrzymują kompleksowy przegląd sytuacji operacyjnej – od punktu odjazdu do miejsca przeznaczenia – na odcinkach poza granicami Polski. Ułatwia to podejmowanie decyzji dotyczących zmiany trasy, zmian w organizacji pracy personelu pociągowego oraz komunikacji z pasażerami w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń. Dzięki temu zadania dyspozytorów stają się bardziej efektywne, precyzyjne i przewidywalne, co bezpośrednio przekłada się na punktualność i komfort pasażerów” – wyjaśnia Intercity.

Firma podkreśliła, że aplikacja zapewnia również dostęp do danych historycznych z ostatnich 45 dni; informacje te umożliwiają przewoźnikowi przeprowadzenie dogłębnej analizy konkretnych połączeń. System ma na celu usprawnienie współpracy Intercity z partnerami międzynarodowymi. Przetwarza średnio 27 000 pociągów dziennie, a informacje pochodzą od 25 krajowych zarządców infrastruktury w całej Europie.

PKP Intercity jest największym operatorem kolejowym w Polsce, świadczącym usługi między głównymi miastami i popularnymi atrakcjami turystycznymi w kraju, a także ułatwiającym podróżowanie po Europie. W ubiegłym roku pociągi PKP Intercity przewiozły 78,5 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o 15% w porównaniu z rokiem poprzednim i o 33% w porównaniu z rokiem 2022.

Firma obsługuje cztery kategorie pociągów: Your Railway Lines (TLK) i InterCity (IC) to ekonomiczne opcje, natomiast Express InterCity (EIC) i Express InterCity Premium (EIP) napędzane silnikiem Pendolino reprezentują usługi ekspresowe.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *