Okulary przeciwsłoneczne Ray-Ban Meta to nowy bestseller. Zuckerberg kupił udziały w gigantzie optycznym za 3 miliardy euro.

Największy producent okularów i właściciel renomowanych marek, takich jak Ray-Ban i Oakley, odnotował imponujące wyniki za pierwsze półrocze. Istotnym aspektem jest potrojenie sprzedaży inteligentnych okularów Ray-Ban, opracowanych we współpracy z Meta. Firma Marka Zuckerberga zdecydowała się na zakup udziałów w znanym producencie okularów za około 3 miliardy euro.

Okulary przeciwsłoneczne Ray-Ban Meta to nowy bestseller. Zuckerberg kupił udziały w gigantzie optycznym za 3 miliardy euro.

fot. CARLOS BARRIA / Reuters / / FORUM

Okulary przeciwsłoneczne Ray-Ban Meta to nowy bestseller. Zuckerberg kupił udziały w gigantzie optycznym za 3 miliardy euro. - INFBusiness

EssilorLuxottica jest wiodącym producentem okularów na świecie, wyróżniającym się zarówno skalą produkcji, jak i udziałem w rynku. Firma powstała w wyniku fuzji włoskiej firmy Luxottica (wiodącego producenta oprawek okularowych) i francuskiego Essilor (wiodącego producenta soczewek), ustanawiając tym samym dominującą pozycję w sektorze okularów.

Posiada znaczący udział w globalnym rynku okularów, szacowany na 30–40%. Jest właścicielem najbardziej kultowych marek, takich jak Ray-Ban i Oakley. Firma może pochwalić się globalną siecią 17 600 sklepów detalicznych (w tym LensCrafters, Sunglass Hut i Pearle Vision). Przychody z działu okularów znacznie przewyższają przychody konkurencji.

Jednak w tym roku akcje EssilorLuxottica radziły sobie gorzej, zyskując 4,5%. Roczna stopa zwrotu wynosi 19%, a w ciągu ostatnich pięciu lat akcje EssilorLuxottica przyniosły prawie 120%. Francusko-włoska korporacja, wyceniana na około 116 miliardów euro na Giełdzie Papierów Wartościowych w Paryżu, ogłosiła niedawno wyniki finansowe za pierwsze półrocze i drugi kwartał.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *