Nietypowa sytuacja w sklepie. Klient potwierdził czyjś kod Blik

Czy możesz zweryfikować płatność, która nie jest twoja na twoim urządzeniu mobilnym? Tak, jest to możliwe, jeśli masz pecha i używasz Blik, jak odkrył jeden z czytelników Niebezpiecznik.pl.

Nietypowa sytuacja w sklepie. Klient potwierdził czyjś kod Blik

zdjęcie: Midnight Studio TH // Shutterstock

Pan Łukasz, użytkownik Niebezpiecznika, dokonał płatności Blikiem podczas zakupów w supermarkecie. Po wpisaniu kodu Blika instynktownie zatwierdził transakcję — tylko po to, by odkryć, że nie była to jego płatność, a zupełnie nieznanej osoby. Szczegóły transakcji ujawniły inną kwotę, a opis odnosił się do Pyszne.pl zamiast sklepu spożywczego. Jak to możliwe, że klient zapłacił za zakupy kogoś innego?

Niefortunna transakcja Blik

Czytelnik nigdy nie korzystał z serwisu do zamawiania jedzenia, ani nie ustawił swojej przeglądarki jako zaufanej do szybszych płatności Blikiem. Po zorientowaniu się, że wystąpił błąd, złożył skargę do banku (PKO BP), która została odrzucona z uwagi na prawidłową autoryzację transakcji. Pyszne.pl nie udzieliło żadnych informacji, kierując pana Łukasza na policję, podczas gdy Blik powtórzył, że nie przechowuje danych użytkowników i zalecił czytelnikowi, aby skontaktował się z bankiem jeszcze raz.

Reklama Zobacz takżeSzukasz lepszego konta dla siebie? Wypełnij formularz – oddzwonimy!

Czy winę ponosi jednostka czy system?

Eksperci z Niebezpiecznika postanowili odkryć tajemnicę otaczającą klienta PKO BP. Odrzucili teorie sugerujące, że przeglądarka została zapisana na potrzeby przyszłych płatności Blik (czego Pan Łukasz nigdy nie zrobił) i że druga osoba działała celowo. Za mało prawdopodobny uznano również pomysł, że dwóch użytkowników Blik mogło zobaczyć ten sam kod z powodu usterki systemu. Blik wyjaśnia, że taki scenariusz jest niemożliwy, ponieważ kod jest przypisany do konkretnej osoby i konta bankowego i jest ważny tylko przez 2 minuty . Po tym czasie ta sama sekwencja cyfr może pojawić się ponownie, ale nigdy jednocześnie dla dwóch użytkowników.

Przyczyną problemu był… błąd ludzki. Jest prawdopodobne, że podczas gdy pan Łukasz robił zakupy w sklepie, ktoś inny w Polsce zamawiał jedzenie na Pyszne.pl i płacił Blikiem. Oba

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *