Polskie banki są znane ze swojej innowacyjności i wyjątkowej jakości usług – jest to powszechnie uznawane. Utrzymują również wysoki poziom bezpieczeństwa. Podczas gdy często pomijamy powody stojące za tym bezpieczeństwem, wyróżnienie w kategorii Złota Tarcza Bezpieczeństwa jest dedykowane im. W tym roku przyznano je zespołowi BNP Paribas Bank Polska.
Tegoroczne badanie Golden Banker wprowadziło kilka nowych nagród w unikalnych kategoriach. Każda z tych nagród ma znaczącą wartość i jakościowe zasługi. Jesteśmy szczególnie dumni z nagrody Golden Banker za cyberbezpieczeństwo. Wynika to z różnych czynników. Od samego początku nasze badania koncentrowały się na jakości usług, doświadczeniu użytkownika, wydajności kanałów komunikacji z klientami, innowacyjności, dostępności produktów i cenach. Każdego roku zauważaliśmy poprawę profesjonalizmu branży, co odzwierciedlały coraz wyższe oceny przyznawane przez audytorów. Ta poprawa jest wynikiem wkładu całej organizacji, a nie tylko doradców pierwszej linii, którzy współpracują z tajemniczymi klientami. Poprzez inicjatywę Golden Banker chcemy docenić i nagrodzić tych pracowników, którzy mogą nie być tak widoczni, ale odgrywają kluczową rolę w sukcesie banku. Dlatego tegoroczne badanie obejmuje nowe kategorie nagród, które podkreślają jakość usług we wszystkich kanałach usług i uznają produkty i usługi mające cel.
Cyberbezpieczeństwo preferuje dyskrecję
Nieznani bohaterowie każdego banku i całej branży to specjaliści od cyberbezpieczeństwa, bezpieczeństwa i przeciwdziałania oszustwom. Ich wysiłki w znacznym stopniu przyczyniają się do wysokiego poziomu zaufania do banków w społeczeństwie, które ma tendencję do bycia bardzo ostrożnym.
Wyzwaniem w cyberbezpieczeństwie jest to, że podobnie jak pieniądze, rozwija się ono w ciszy. W rzeczywistości jest to niezwykle drażliwy temat. Podczas gdy istotne jest, aby o nim rozmawiać, aby zwiększyć świadomość klientów, edukować ich i ostrzegać przed zagrożeniami, równie ważne jest ostrożne podejście do tematu, aby uniknąć niepotrzebnego alarmu o problemach bezpieczeństwa.
Wyzwanie zrównoważenia tych aspektów jest dobrze znane profesjonalistom zajmującym się komunikacją bankową. Organizatorzy badania Złoty Bankier są świadomi tego wyzwania. Jak rozpoznać bank w kategorii cyberbezpieczeństwa bez powoływania się na porównania lub osądy na temat tego, które banki są bezpieczniejsze od innych? Oczywiste jest, że standardy cyberbezpieczeństwa polskich banków są wyjątkowo wysokie, co widać na co dzień. W wywiadzie dla Pulsu Biznesu, w ramach kampanii Scamming out!, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski stwierdził, że polski sektor bankowy może pochwalić się najwyższym poziomem ochrony przed cyberatakami w Europie. Dodał, że Polska znajduje się na pierwszej linii cyberwojny, a ataki hakerów są elementem wrogich operacji hybrydowych sponsorowanych przez Rosję.