Michelin kończy produkcję w Olsztynie. Powodem są „wysokie koszty”

Kolejna fabryka w Polsce zostanie zlikwidowana, a produkcja przeniesiona do innego kraju. Michelin Polska zdecydował o zamknięciu zakładu produkującego opony ciężarowe w Olsztynie. Powodem są wysokie koszty produkcji.

Michelin kończy produkcję w Olsztynie. Powodem są "wysokie koszty"

fot. Wojciech Wojcik / / FORUM

Francuski koncern Michelin zamyka jeden ze swoich oddziałów produkcyjnych zlokalizowany w Olsztynie. Firma zamierza zlikwidować wydział zajmujący się wytwarzaniem opon do pojazdów ciężarowych, podaje portal Olsztyn.com.pl. Produkcja ma być przeniesiona ze stolicy województwa warmińsko-mazurskiego do Rumunii

Michelin przenosi produkcje do Rumunii

Obecnie w wydziale zajmującym się produkcją opon ciężarowych w fabryce w Michelin w Olsztynie zatrudnionych jest 500 osób. Decyzja firmy o likwidacji nie pociąga za sobą zwolnień pracowników, podkreślił rzecznik Michelin.

"Każda z osób pracujących w zakładzie opon ciężarowych dostanie propozycję pracy na adekwatnym stanowisku odpowiadającym jej kompetencjom i doświadczeniu w innych zakładach – czy to produkcji opon do aut osobowych, czy do maszyn rolniczych, oczywiście w Olsztynie. Warunki zaproponowane pracownikom zakładu opon ciężarowych w innych zakładach nie będą gorsze niż obecne" – skomentował Piotr Staszałek, rzecznik prasowy Michelin Polska.

Rzecznik sprecyzował, że dotyczy to zarówno pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, jak i nierobotniczych.

Natomiast z doniesień portalu Olsztyn.com.pl wynika, że osoby będące w wieku przedemerytalnym otrzymały ofertę wypłacenia pakietu socjalnego. Tej informacji nie skomentował rzecznik Michelin.

– Część osób zostanie przeniesiona do innych wydziałów bądź musi sobie szukać wyjścia… czyli słynna brama nr 1. Przecież hasło Michelina brzmi „produkujemy przyszłość”. Osoby w wieku przedemerytalnym wygrały los na loterii. Michelin będzie im płacił pakiet socjalny, tzw. odprawy – informuje Olsztyn.com.pl powołując się na swoje źródło.

Wysokie koszty wpłynęły na likwidację fabryki

Powodem likwidacji zakładu produkcyjnego są wysokie koszty. Przedsiębiorstwo nie wymienia ich, ale możemy domyślać się, że oprócz rosnących rachunków za media w grę wchodzi także rosnąca co pół roku kwota minimalnego wynagrodzenia.

"Rynek ten jest zalewany tańszymi oponami z Dalekiego Wschodu i w związku z tym nasz zakład podjął decyzję o wygaszeniu produkcji opon ciężarowych" – poinformował Staszałek. 

Proces likwidacji jednego z wydziałów fabryki Michelin już się rozpoczął. Z oficjalnego komunikatu wynika, wydział ulegnie rozwiązaniu do końca roku. Jednak jak podaje portal Olsztyn.com.pl, wewnętrzne struktury firmy zakładają, iż całkowita likwidacja nastąpi już z końcem kwietnia.

DF

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *