Po przecenie pojazdów elektrycznych i rosnącej konkurencji — szczególnie ze strony Chin — oraz późniejszych stratach poniesionych przez Porsche SE i całą grupę VAG, stuttgarcki producent samochodów poszukuje alternatywnych źródeł przychodów, które niekoniecznie muszą pokrywać się z sektorem motoryzacyjnym, lub przynajmniej nie na tradycyjnym rynku motoryzacyjnym, jak można by się spodziewać. Rozważane jest potencjalne ponowne wejście do sektora zbrojeniowego.
To nie jest niezwykły rozwój sytuacji. Sektor zbrojeniowy jest obecnie „w modzie”, ponieważ istnieje pilna potrzeba. Zwiększone wydatki na obronę, presja ze strony Stanów Zjednoczonych, narastające zagrożenia ze strony Rosji i Chin, a także możliwości finansowe, jakie daje finansowanie europejskie, nie mogą zostać przeoczone w Zuffenhausen.
Tym bardziej, że Porsche SE Holding, które posiada 31,4% akcji Volkswagena i 25% akcji Porsche, odnotowało oszałamiającą stratę netto w wysokości 20 miliardów euro.