Kurs polskiej spółki załamał się przez DHL. Sprawa dotyczy paczek w Żabce

Ograniczenie współpracy niemieckiego DHL-a ze spółką Pointpack notowaną na NewConnect doprowadziło do złamania kursu tej drugiej. Chodzi o zaprzestanie obsługi paczek w sklepach Żabka.

Kurs polskiej spółki załamał się przez DHL. Sprawa dotyczy paczek w Żabce

/ Bankier.pl

Od ogromnego spadku kursu zaczął się środowy handel na akcjach Pointpack, spółki notowanej na NewConnect, prowadzącej działalność w obszarze usług kurierskich realizowanych za pośrednictwem różnego rodzaju punktów handlowych. Cena akcji spadła do 31,40 zł, co oznaczało przecenę rzędu 43,93 proc. Handel po 25 minutach został zawieszonym przez równoważnie kursu i w ten sposób był przerywany do końca sesji, która ostatecznie skończyła się przeceną o 49,29 proc. przy 2,4 mln zł obrotu. 

Kurs polskiej spółki załamał się przez DHL. Sprawa dotyczy paczek w Żabce - INFBusiness

Kurs polskiej spółki załamał się przez DHL. Sprawa dotyczy paczek w Żabce - INFBusiness

To efekt informacji, jakie spółka podała w komunikacie giełdowym we wtorek po zakończeniu sesji. Chodzi o niemieckiego DHL-a, który chce ograniczyć współpracę z Pointpack w zakresie realizacji usług odbioru i nadania przesyłek w sklepach Żabka. Według zarządu ograniczenie usług w popularnych sklepach zacznie się nie wcześniej niż 1 lipca, ale i tak ma to spowodować spadek przychodów w 2024 r. od 12 do 16 mln zł względem roku poprzedniego, czyli od 12 do 16 proc.

Kurs Pointapck zachowywał się w tym roku bardzo przyzwoicie, notując do wtorkowego zamknięcia ponad 31-proc. stopę zwrotu. Kapitalizacja spółki wyniosła jeszcze dzień wcześniej ponad 62 mln zł, by stopnieć w środę rano do nieco ponad 31 mln zł.

Równoo tydzień temu, 20 marca Pointpack przedstawił raport roczny i pochwalił się rekordowymi w historiii przychodami na poziomie 100 mln zł, ale już zysk netto okazał się marginalny i wyniósł tylko 88 tys zł, wobec 3,5 mln zł w roku 2022. Spółka tłumaczyła słaby wynik finansowy przedłużającą się realizacją kontraktu z Pocztą Polską i związanymi z tym kosztami finansowania, kosztami budowy struktury serwisowej oraz wysokimi nakładami na prace związane z rozwojem systemów informatycznych.

W segmencie dotyczącym obsługi przesyłek kurierskich w punktach handlowych takich jak np. Żabka wzrost wolumenu usług zrealizowanych przez Pointpack osiągnął w ubiegłym roku ponad 45 proc., w porównaniu do wzrostu w wysokości 32 proc. w 2022 r. Przychody w tym segmencie wzrosły o ponad 38 proc. Usługi Pointpack dostępne były na koniec roku w ponad 17 800 punktów odbioru.

Ponitpack dalej będzie obsługiwał przesyłki w Żabkach w ramach współpracy z DPD. 

MKu

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *