Oczekiwania współczesnych podróżnych nieustannie się zmieniają, podobnie jak ich interakcja z usługami finansowymi. Chociaż relaks i wypoczynek pozostają dla Polaków priorytetem podczas podróży zagranicznych, najnowszy raport Visa „Cyfryzacja jako polski turysta”, podsumowujący wnioski z polskiego segmentu badania Visa CEE Travel Payment Intentions Study 2025, pokazuje, że konsumenci są coraz bardziej otwarci na doświadczenia wykraczające poza konwencjonalną bankowość. Co więcej, oczekują, że banki zaoferują rozwiązania, które znacząco ulepszą ich doświadczenia podróżnicze i są gotowi inwestować w takie usługi.
Wyniki Visa wskazują, że polscy konsumenci są bardzo otwarci na usługi dodane banków, które zwiększają wygodę podróży. Wraz ze wzrostem popularności płatności cyfrowych, polscy konsumenci aktywnie korzystają również z kont walutowych (39%), usług wymiany walut (38%) oraz ubezpieczeń podróżnych powiązanych z kartami (19%).
Polacy nie są jednak jedynie biernymi użytkownikami tych zasobów. Aktywnie poszukują innowacyjnych rozwiązań cyfrowych w ekosystemie bankowym, które mogą im pomóc w podróżach zagranicznych. Pytani o pożądane funkcje w ofercie bankowej, często podkreślają potrzebę szybszej i tańszej wymiany walut, a także większych zniżek na bilety lotnicze i rezerwacje hotelowe. Programy lojalnościowe i aplikacje mobilne z funkcjami ułatwiającymi podróżowanie również znalazły się wysoko na liście „pożądanych” funkcji – choć wydaje się, że wkrótce staną się one normą we współczesnej bankowości.
„Z najnowszych badań Visa wynika, że polscy uczestnicy rynku są skłonni wydawać średnio 8,80 zł miesięcznie na usługi bankowe związane z podróżami, a 10% z nich jest skłonnych wydać ponad 20 zł. Ich preferencje wyraźnie wskazują na rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne technologie w codziennej bankowości. To również sygnał dla instytucji finansowych, że istnieje strategiczna możliwość zacieśnienia relacji z klientami poprzez poszerzenie oferty dodatkowych, zróżnicowanych usług związanych z podróżami. W Visa dysponujemy bogatym zasobem – od zespołu ekspertów Visa Consulting & Analytics, przez unikalne dane, po najnowocześniejsze technologie. Dzięki temu możemy oferować klientom strategiczne doradztwo, produkty i usługi, pozycjonując nas jako wyjątkowych partnerów w branży turystycznej, nie tylko dla konsumentów, ale również dla banków” – stwierdza Wojciech Werochowski, Dyrektor ds. Konsultingu Visa w Polsce.