Czy kurierzy Poczty Polskiej przejdą na B2B? Firma wprowadzi nowy system wynagrodzeń

Poczta Polska ma wprowadzić system wynagrodzeń dla kurierów, który „skupia się na wydajności” i ułatwi współpracę B2B. Ponadto operator ogłosił integrację zaawansowanych systemów informatycznych mających na celu zarządzanie różnymi aspektami, w tym wydatkami na paliwo, zgodnie z oświadczeniem wydanym we wtorek.

Czy kurierzy Poczty Polskiej przejdą na B2B? Firma wprowadzi nowy system wynagrodzeń

/ Poczta Polska

Poczta Polska ujawniła plany wprowadzenia różnych zmian dotyczących nowych ram transportu i zarządzania flotą. Strategia obejmuje przejście na model oparty na ocenach „Make or Buy”, w którym wybory dotyczące posiadania floty lub outsourcingu usług transportowych będą określane poprzez oceny rzeczywistych kosztów i wydajności operacyjnej.

Firma podzieliła się również swoim zamiarem uruchomienia „systemu wynagrodzeń zorientowanego na wyniki” dla kurierów wraz z możliwościami partnerstwa B2B , zaprojektowanego w celu zwiększenia motywacji i poświęcenia kierowców. Inna proponowana modyfikacja obejmuje wdrożenie nowoczesnych technologii TMS (Transport Management System) i SMP (Vehicle Monitoring System) w celu optymalizacji tras, poprawy zarządzania godzinami pracy kierowców i zaostrzenia nadzoru nad wydatkami na paliwo.

„Wdrożenie nowej strategii zarządzania transportem umożliwi osiągnięcie pozytywnych rezultatów pod względem jakości i efektywności kosztowej, tworząc tym samym podwaliny pod transformację standardu operacyjnego w segmencie KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i pocztowe – PAP) Poczty Polskiej” – stwierdził Tomasz Swat, dyrektor działu logistyki Poczty Polskiej, cytowany w komunikacie prasowym.

Zauważył ponadto, że Poczta Polska obsługuje około 7,5 tys. pojazdów, z czego 5 tys. to część własnej floty, a 2,5 tys. to własność partnerów – podwykonawców. Operator ma dostęp do różnych typów pojazdów: od małych jednostek wykorzystywanych przez listonoszy po samochody kurierskie do 3,5 tony, większe pojazdy do 12 ton i te o ładowności przekraczającej 12 ton. Oferta obejmuje również transport całopojazdowy i dostawę palet – podkreślił Swat. Zgodnie z zapowiedzią pojazdy te łącznie pokonują rocznie około 165 mln kilometrów.

Najpopularniejszą i najczęściej używaną usługą paczkową jest Pocztex – zauważono. W tym roku klienci wysyłali średnio ponad milion paczek tygodniowo za pośrednictwem tej usługi, a ponad 95 procent z nich docierało do odbiorców następnego dnia po wysłaniu – podkreślono. „To odzwierciedla utrzymanie tzw. standardu D+1, który jest bardzo pożądany na rynku” – oceniła Poczta.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *