– Żabka nie konkuruje ceną – oznajmił dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Zamiast tego sieć stawia na „bliskość, wygodę i wyjątkowe doświadczenia zakupowe”. Kluczowym elementem strategii Żabki jest otwieranie kolejnych sklepów – każdego roku przybywać ma około 1000 nowych placówek. Już niebawem swoje drzwi otworzy 11-tysięczna Żabka.
/pawel murzyn /East News
– Żabka nie konkuruje ceną. Taka strategia stawia nas w nieco innej sytuacji, ponieważ koncentrujemy się na bliskości, wygodzie, a także doświadczeniu zakupowym klienta – poinformował Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska, podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu odbywającego się w Warszawie.
Sieć franczyzowa z Polski stawia na inną wizję strategii niż największe dyskonty działające na naszym rynku. Żabka – w przeciwieństwie do konkurencji – zamierza w dalszym ciągu większą wagę przykładać do poprawiania komfortu zakupów, a także rozwoju „unikalnej oferty gastronomicznej”.
Reklama
Sieć chce „zdemokratyzować street food w Polsce”, poszerzając liczbę produktów gastronomicznych dostępnych tylko w Żabkach. – Na koniec tego roku, mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że ponad 8 tysięcy sklepów Żabki będzie miało rozszerzoną ofertę gastronomiczną Żabka Café – zadeklarował Kijowski. Ma to być odpowiedź na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów.
Żabka będzie otwierać nowe sklepy. Nawet 1000 każdego roku
Ważnym elementem strategii Żabki jest nieustanna ekspansja – zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Sieć chce otwierać nawet tysiąc nowych sklepów każdego roku.
– W tej strategii kluczową rolę odgrywa personalizacja oferty – zarówno na poziomie segmentów sklepowych, jak i asortymentu. Żabka co roku wprowadza kilkaset unikalnych produktów dostępnych wyłącznie na swoich półkach, co jest odpowiedzią na zróżnicowane potrzeby klientów – powiedział Kijewski podczas FRSiH.
Żabka otworzy sklep numer 11 000. Placówka ma się wyróżniać
Żabka chce podtrzymać liczbę nowych otwarć z ostatniego roku. Na koniec III kwartału sieć miała ponad 10 tys. 900 placówek. Oznacza to, że od ubiegłorocznego września do końca poprzedniego kwartału, Żabka otworzyła około tysiąc nowych placówek – wliczając w to sklepy w Rumunii, a także placówki w formacie Nano.
W samym trzecim kwartale bieżącego roku otwartych zostało 266 punktów, a w ciągu trzech kwartałów 2024 r. – 892 sklepy. Takie wyniki oznaczają, że Żabka otwiera średnio trzy sklepy dziennie i rośnie szybciej niż jakakolwiek inna sieć w Polsce.
Jeszcze w tym roku sieć planuje otworzyć Żabkę numer 11 000. Jubileuszowa placówka ma zostać otwarta w unikatowej lokalizacji, która ma zaskoczyć klientów.
Żabka pokazała wyniki. Sieć dużo inwestuje
Grupa Żabka zanotowała w trzecim kwartale 2024 roku 1.119 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 950 mln zł rok wcześniej – podała Żabka Group w raporcie kwartalnym. Zysk netto wyniósł 319 mln zł i był o 41,7 proc. wyższy w ujęciu rdr.
(Więcej na temat wyników Żabki przeczytasz TUTAJ).
„Cieszę się, że nasze pierwsze po IPO (pierwsza oferta publiczna – red.) wyniki finansowe i operacyjne potwierdzają, że strategia grupy Żabka jest realizowana zgodnie z celami, jakie sobie założyliśmy i komunikowaliśmy” – komentował wyniki Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Żabka mocno inwestuje. W samym trzecim kwartale nakłady inwestycyjne wyniosły 407 mln zł. Spółka poinformowała, że większość kwoty nakładów została przeznaczona na otwarcia nowych sklepów oraz wdrażanie konceptu Żabka Café 2.0. i rozwój oferty Prosto z Pieca, wiążący się m.in. z instalacją pieców konwekcyjno-mikrofalowych w ok. 7 tys. sklepów.
Sebastian Tałach
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News