Wojna cenowa między dyskontami. Promocja na wódkę to już za dużo?

Już trzy dyskonty w Polsce oferują w sprzedaży wódkę w cenie po około 10 zł za pół litra. Ta odsłona wojny cenowej między sieciami budzi duże kontrowersje. Specjaliści od profilaktyki uzależnień załamują ręce, a znany aktywista złożył zawiadomienie do UOKiK. Zdjęcie

Sieci handlowe w Polsce wprowadzają do oferty wódkę w cenie po ok. 10 zł za pół litra /Bartlomiej Magierowski /East News

Sieci handlowe w Polsce wprowadzają do oferty wódkę w cenie po ok. 10 zł za pół litra /Bartlomiej Magierowski /East News Reklama

Nie widać końca wojny cenowej trwającej od pewnego czasu między działającymi w Polsce dyskontami. Zaczęło się od wiadomość SMS z sieci Biedronka o tym, jakie produkty można kupić tam taniej niż w Lidlu. Rywal zaczął odpowiadać własnymi promocjami.

Reklama

Najnowsze odsłona rywalizacji też obejmuje dużą obniżkę i ceny na niewidzianym od dawna poziomie. Budzi jednak spore kontrowersje w związku z tym, że promocją jest objęta wódka. Tymczasem konsumpcja alkoholu może szkodzić zdrowiu i prowadzić do uzależnienia.

Wódkę w cenie 10 zł za pół litra wprowadziły najpierw Biedronka i Lidl. Teraz dołączyła do nich kolejna sieć. Kaufland także wprowadził do swojej oferty wódkę w cenie ok. 10 zł za pół litra – podaje portal Business Insider.

Mocnych słów krytyki nie szczędzi Krzysztof Brzózka, były dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA). 

Jesteśmy traktowani przez sieci jak banda chlejących idiotów – stwierdził z rozmowie z Onetem. Jak wskazał w rozmowie z portalem, jego zdaniem głównymi adresatami tej promocji są osoby mające problem z piciem i będące zarazem w trudnej sytuacji finansowej.

„Przyzwolenie na rozpijanie Polaków”

Sprawa oburzyła też Jana Śpiewaka, działacza społecznego sprzeciwiającego się między innymi publicznej promocji alkoholu. Jak podał w mediach społecznościowych, złożył zawiadomienie w tej sprawie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Jak wskazał na portalu X (dawniej Twitter), zawiadomienie dotyczy nie tyle oferowania samej promocji na wódkę, co możliwości stosowania dumpingu cenowego – czyli oferowania produktów po koszcie niższym niż koszty produkcji – oraz nieuczciwej konkurencji. 

„Złożyłem dzisiaj zawiadomienie do UOKiK na sieć Lidl, Biedronka oraz Kaufland (…) dotyczące stosowania tzw. dumpingu oraz czynów nieuczciwej konkurencji poprzez sprzedaż wódki poniżej kosztów produkcji a nawet poniżej kosztów akcyzy” – wskazał Śpiewak. 

Rozwiń

„Nie ma przyzwolenia na rozpijanie Polaków i łamanie prawa! Polska nie może być kolonią zagranicznych korporacji” – skomentował także.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Szczerze o pieniądzach”: Animator jednym z zawodów przyszłości Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *