Szwedzki koncern H&M Group chce podbić polski rynek odzieżowy wprowadzając nową markę. Mowa o sieci sklepów Arket, której produkty do tej pory były dostępne wyłącznie za pośrednictwem platform zakupowych. Pierwszy sklep zostanie otwarty jeszcze w tym roku w Warszawie.
/
Arket to najmłodsza marka należąca do szwedzkiego przedsiębiorstwa odzieżowego. Pierwszy sklep pod tym szyldem pojawił się w Londynie w 2017 r., a obecnie na całym świecie działa 30 placówek na 14 rynkach. Co będzie wyróżniać sklepy Arket? Jak donosi serwis wiadomoscihandlowe.pl, „to lokale tworzone w koncepcie salonu z kawiarnią„.
Nowa marka odzieżowa ruszy na podbój polskiego rynku
Obecnie salony Arket są otwarte w najważniejszych europejskich miastach, w tym m.in. w Brukseli, Monachium czy Paryżu. Teraz przyszedł czas na stolicę Polski. – Jesteśmy bardzo podekscytowani ogłoszeniem zbliżającego się otwarcia naszego flagowego sklepu Arket w Polsce i nie możemy się doczekać spotkania twarzą w twarz z naszymi polskimi klientami – mówi Pernilla Wohlfahrt, dyrektor zarządzająca Arket.
Reklama
Jak podaje serwis, sklepy Arket budowane są w koncepcie salonu z kawiarnią. – Spółka stawia w nich na wyższą jakość produktów oraz ponadczasowe wzornictwo, a w ofercie znajduje się odzież damska, męska, dziecięca, produkty dekoracyjne do domu i artykuły podróżne, takie jak torby, plecaki, kosmetyczki – czytamy na stronie serwisu. Założyciele marki podkreślają, że nawiązują filozofią projektowania do nordyckiego ruchu modernistycznego, a główną ideą marki jest minimalizm i prostota.
– W naszych kawiarniach znajdziecie sezonową wegetariańską kuchnię promującą naturalne smaki i nowoczesny, bardziej zrównoważony sposób na jedzenie – informuje sklep.
Na razie szwedzka grupa nie zdradza konkretnej lokalizacji salonu. Serwis podaje, że może to być w nowo wynajętym warszawskim lokalu, jednak niewykluczone, iż w tym celu dojdzie do przekształcenia jednego z dotychczasowych sklepów H&M.
Zamykanie sklepów i spore zwolnienia w H&M. Zmiana na czele firmy
Jak podaje serwis tvn24.pl, w środę przedstawiciele H&M poinformowali o sporych zmianach w firmie. Zajmująca do tej pory stanowisko dyrektora generalnego, Helena Helmersson, została zastąpiona przez Daniela Ervéra. Zmiany na szczycie spowodowane są m.in. spadającą sprzedażą i i rosnącymi trudnościami w konkurowaniu z Inditexem, właścicielem Zary i Shein.
W ostatnim czasie informowaliśmy, że H&M planuje zamknąć jedną piątą swoich sklepów w Hiszpanii. Wskutek likwidacji 28 placówek, pracę ma stracić 588 osób. Wśród przyczyn takich działań wskazuje się trudną sytuację branży odzieżowej i coraz wyższe koszty utrzymywania dużych sklepów.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL