Sieć sklepów Profi w nowych rękach. „Gigantyczna transakcja”

MidEuropa Partners ogłosił sprzedaż sieci rumuńskich supermarketów Profi za 1,3 mld euro firmie Ahold Delhaize. To jedna z najważniejszych transakcji w historii rynku spożywczego w Europie kontynentalnej i jednocześnie największa operacja w Europie Środkowo-Wschodniej. Zdjęcie

MidEuropa ogłosił zawarcie umowy sprzedaży Profi Rom Food firmie Ahold Delhaize /Profi / materiały prasowe /

MidEuropa ogłosił zawarcie umowy sprzedaży Profi Rom Food firmie Ahold Delhaize /Profi / materiały prasowe /

Reklama

O tym, że MidEuropa, przodujący europejski inwestor private equity silnie związany z Europą Środkową, chce sprzedać sieć supermarketów Profi działającą w Rumunii, wiadomo było już od kilku tygodni. O zainwestowaniu w rumuńską sieć myślało kilku dużych, międzynarodowych graczy. Miały wśród nich być m.in. takie firmy jak Auchan i Carrefour.

Wśród potencjalnych nabywców wymieniano również Jeronimo Martins (właściciela dyskontów Biedronka), CVC Capital Partners (właściciela Żabki) oraz polską sieć dyskontów Dino – donosił rumuński dziennik „Ziarul Financiar”.

Mid Europa Partners ostatecznie ogłosił sprzedaż rumuńskiej sieci firmie Ahold Delhaize za 1,3 mld euro. Sprzedaż Profi ma być jedną z największych w historii transakcji na rynku spożywczym w Europie kontynentalnej z udziałem private equity oraz największą transakcją spożywczą w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Rumuńskie Profi w rękach spożywczego giganta

Profi to wiodąca sieć sklepów spożywczych w Rumunii. Od 2016 do 2022 roku przychody Profi się potroiły, a w zeszłym roku obrót ukształtował się na poziomie 2,5 miliarda euro. W 2022 roku firma posiadała ponad 1600 marketów i to one będą mieć teraz nowego właściciela. – Profi to znakomita spółka, która wyrosła na prawdziwego rumuńskiego czempiona i przyciągnęła globalnego inwestora strategicznego – uważa Aleksandar Dragicevic, dyrektor w MidEuropa.

Zdjęcie

Supermarket Profi /Profi / materiały prasowe /

Supermarket Profi /Profi / materiały prasowe /

Sprzedaż Profi to druga transakcja wyjścia z inwestycji o wartości ponad 1 mld euro w sektorze detalicznym w Europie Środkowej. – Wszystko to ma miejsce po naszym sukcesie z Żabką, gdzie zbudowaliśmy lidera w segmencie convenience w Polsce. Sprzedaż Profi firmie Ahold Delhaize potwierdza wartość strategiczną, jaką wnieśliśmy do spółki i stanowi dla MidEuropa następny kamień milowy, jako że po raz kolejny zapewniamy naszym inwestorom atrakcyjne zwroty z inwestycji – mówi Robert Knorr, Partner Zarządzający w MidEuropa. 

Ahold Delhaize jest jednym z największych na świecie sprzedawców detalicznych żywności. Jest liderem zarówno w segmencie supermarketów, jak i w e-commerce. Lokalne marki firmy obsługują 60 milionów klientów tygodniowo. Sprzedaż prowadzi w sklepach stacjonarnych oraz w online, w Stanach Zjednoczonych, Europie i Indonezji. Sieć posiada 21 lokalnych marek i zatrudnia 414 000 pracowników w ponad 7 tys. sklepach w 10 krajach, głównie w Holandii i Belgii.

Tylko w Rumunii Ahold Delhaize działa poprzez sieć ponad 969 sklepów Mega Image. „Przejęcie uzupełni i zwiększy obecność Ahold Delhaize na lokalnym rynku, aby lepiej obsługiwać zarówno obszary miejskie, jak i wiejskie, tworząc silną ofertę dla rumuńskich konsumentów” – możemy przeczytać w opublikowanym komunikacie.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Gwiazdowski mówi Interii. Odc. 52: Więcej integracji w UE. Czy to dobre rozwiązanie dla Polski? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *