Redukcja etatów w Makro. „Szukanie oszczędności we wszystkich obszarach”

Makro Cash&Carry Polska, niemiecka sieć hurtowni samoobsługowych, informuje o kolejnej restrukturyzacji. Jej częścią jest redukcja etatów, a przyczyną przede wszystkim rosnące koszty prowadzenia działalności w Polsce. Od 2023 r. do końca września sieć zwolniła 100 pracowników. Zapewnia, że nie zamknie żadnej z hal sprzedażowych. Zdjęcie

Makro Cash & Carry przeprowadza restrukturyzację. Chce podnieść wydajność firmy /Wojciech Stróżyk /Reporter

Makro Cash & Carry przeprowadza restrukturyzację. Chce podnieść wydajność firmy /Wojciech Stróżyk /Reporter Reklama

Makro Cash&Carry Polska uzasadnia, że redukcja personelu jest konsekwencją wyzwań, z jakimi mierzy się w naszym kraju. Największym jest wzrost kosztów prowadzenia biznesu. Inne to spowolnienie gospodarcze, jakie dotknęło sektor klientów profesjonalnych firmy – handlu detalicznego i gastronomii. „Wyzwania te wymuszają na nas szukanie oszczędności we wszystkich obszarach działalności, również zasobach pracowniczych” – informuje Makro.

Zwolnienia częścią strategii

Wyjaśnia, że jednym z celów restrukturyzacji jest podniesienie wydajności prowadzonej działalności, a w efekcie – również zmniejszenie stanu zatrudnienia. Od czasu rozpoczęcia wdrażania nowej strategii (2023 r.) do końca września 2024 r. zatrudnienie w Makro Cash & Carry Polska zmniejszyło się o ponad 100 etatów. “Realizując strategię sCore nasza firma wprowadza obecnie m.in. koncept MFC (Multichannel Fulfillment Center)” – przekazało Makro Cash&Carry portalowi wiadomoscihandlowe.pl. 

Reklama

Niemiecka firma zapewniła portal, że nie planuje zamknięcia żadnej ze swoich hal, przynajmniej „na tym etapie wdrażania strategii”. Podczas poprzedniej dużej restrukturyzacji, w roku 2016, Makro zamknęło 11 z 41 hal sprzedażowych. W sumie odpowiadały one za niespełna 4 proc. obrotu firmy. Obecnie działa w Polsce 29 punktów sprzedaży Makro Cash.

Sieć nie generuje zysku

Restrukturyzacji sprzed ośmiu lat towarzyszyły zwolnienia grupowe. Z podanych wówczas informacji wynikało, że pracę stracić może co 12. zatrudniony – 681 osób z 5,5 tys. zatrudnionych. Cięcia objęły również niezlikwidowane sklepy sieci. Pracę straciło w nich 449 osób.

W roku finansowym 2022/23, zakończonym 30 września 2023 r., przychody spółki Makro Cash and Carry Polska były o 3,13 proc. wyższe niż w poprzednim roku finansowym. Wyniosły prawie 7 mld zł, niewiele ponad 300 mln zł więcej niż rok wcześniej. Firmie nie udało się wypracować zysku. Strata netto wyniosła 107,99 mln zł. W roku finansowym 2021/2022 zysk netto Makro osiągnął 10,41 mln zł.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Wydarzenia”: Najem krótkoterminowy. Szykują się zmiany Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *