Wspierana przez firmę Amazon farma fotowoltaiczna w Miłkowicach, rozpoczęła produkcję energii słonecznej. To pierwszy z czterech projektów OZE (odnawialne źródła energii) z udziałem amerykańskiego giganta w Polsce – informuje serwis rynekinfrastruktury.pl.
Farma fotowoltaiczna (Unsplash)
Projekt w Miłkowicach jest częścią szerszej strategii Amazona, która zakłada zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii. Farma ma moc do 60 MW, co pozwala na znaczące wsparcie lokalnej sieci energetycznej.
– Rozpoczęcie działalności farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest kamieniem milowym dla zrównoważonej działalności Amazon w Polsce. Ogromnym optymizmem napawa mnie fakt, że nasza firma bierze udział w projektach, które nie tylko pomagają zrównoważyć energią odnawialną wykorzystanie energii elektrycznej przez nasze operacje, ale także przyczyniają się do szerszych zmian w polskim sektorze energetycznym – stwierdził Sławomir Płonka, dyrektor regionalny ds. operacji Amazon w Europie Środkowo-Wschodniej.
Pozostałe projekty OZE z udziałem Amazona w Polsce obejmują elektrownie wiatrowe zlokalizowane w Okonku i Jastrowiu, a także instalację fotowoltaiczną na dachu zrobotyzowanego centrum logistycznego giganta w Świebodzinie – informuje serwis rynekinfrastruktury.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zobacz także: Czas na Twój biznes – 3 odc. Finał
Ostatnie wyniki finansowe Amazona
Amazon przedstawił wyniki finansowe za czwarty kwartał 2024 r., które przewyższyły oczekiwania rynku. Zysk na akcję wyniósł 1,86 dol., podczas gdy analitycy przewidywali 1,49 dol. Przychody koncernu osiągnęły 187,79 mld dol., co również przewyższyło prognozy wynoszące 187,30 mld dol.
Zobacz także:
11 statków ruszyło w morze. Na Bałtyku startuje wielka inwestycja Orlenu
Jednak prognozy Amazona na bieżący kwartał nie spełniły oczekiwań. Firma przewiduje sprzedaż w przedziale od 151 mld do 155,5 mld dol., podczas gdy analitycy oczekiwali 158,5 mld dol. Firma wskazała na niekorzystny wpływ kursów walutowych, który wynosi 2,1 mld dol., co stanowi 1,5 proc. przychodów.
Zobacz także:
Bruksela rakiem wycofa się z Zielonego Ładu? Oto co współpracownicy mówią von der Leyen
Segment Amazon Web Services (AWS) odnotował wzrost przychodów o 19 proc. do 28,79 mld dol., jednak wynik ten był niższy od oczekiwań. Działalność detaliczna firmy zrekompensowała słabość chmury, notując 7-procentowy wzrost sprzedaży online do 75,56 mld dol. Segment reklamy przyniósł 17,3 mld dol. przychodów, co było bliskie prognozom.