Polacy kochają BLIK-a. Dane nie kłamią

BLIK pochwalił się wynikiem i jednoznacznie wynika z niego, iż Polacy pokochali sześciocyfrowe kody pozwalające na szybkie płatności. W trzecim kwartale 2024 r. zrealizowano 625,5 mln transakcji o łącznej wartości 89,4 mld zł. „W nadchodzących kwartałach chcemy wdrażać nowe funkcje, które przyniosą użytkownikom jeszcze więcej korzyści” – przekazała Monika Król, wiceprezeska Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. Zdjęcie

Znamy wyniki BLIK-a za III kwartał 2024 r., wielki sukces /123RF/PICSEL

Znamy wyniki BLIK-a za III kwartał 2024 r., wielki sukces /123RF/PICSEL Reklama

Wyniki BLIK-a za trzeci kwartał 2024 r. pokazują stale rosnącą popularność tej formy płatności. Każdego dnia miliony Polaków wykonują szereg transakcji. Znamy dokładne dane. 

Wyjątkowo dobre wyniki BLIK-a

Wiadomości na temat wyników od lipca do września 2024 r. przekazał Polski Standard Płatności. Operator BLIK-a pochwalił się wzrostem o 38 proc. rok do roku w kwestii ilości wykonanych transakcji. III kwartał br. zaowocował wykonaniem przez użytkowników 625,5 mln transakcji. 

Wzrost odnotowano również w przestrzeni łącznej wartości wykonanych operacji. W ciągu roku wzrosła ona o 42 proc. i wyniosła ostatecznie 89,4 mld zł. Z przedstawionych danych dowiedzieć się można również, że w danym okresie BLIK wybierany był przez Polaków średnio 7 mln razy dziennie, a więc daje to 81 transakcji na każdą sekundę

Reklama

Wielki sukces BLIK, dane nie kłamią

BLIK na dobre rozgościł się w Polsce. Krótki sześciocyfrowy kod jest bardzo często wybierany przez Polaków jako forma płatności. Nadal największy tryumfy święci w internecie, gdzie udział płatności e-commerce w ogólnej licznie operacji z użyciem BLIK-a wynosi 46,2 proc. 

Niemniej już co czwarta transakcja wykonywana poprzez terminal płatniczy to transakcja zrealizowana BLIK-iem. Jest to wzrost o 61 proc. r/r.  Chodzi dokładnie o 164,1 mln transakcji wykonanych w ten sposób. Wzrosła również wartość transakcji dokonywanych BLIK-iem w terminalach płatniczych. W ciągu roku obszar ten wzrósł o 66 proc. i wyniósł 8,8 mld zł. 

Ciekawostką udostępnioną przez operatora BLIK-a jest kwestia przelewów na telefon. Średnio Polacy wysyłają 164 zł i jest to blisko 25 proc. ogółu transakcji (154 mln operacji). Sektor ten wzrósł o 41 proc. r/r. Natomiast wypłaty i wpłaty z bankomatów stanowią zaledwie 2,9 proc. wszystkich transakcji. Niemniej także tutaj odnotowano wzrost o 12 proc. 714 zł – tyle wynosi średnia wartość w ramach pojedynczej transakcji przy bankomacie. 

To nie koniec zmian w BLIK

Cytowana przez portal android.com.pl Monika Król, wiceprezeska Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK wprost wskazała, iż ta forma płatności stała się „naturalnym”, a nawet „oczekiwanym elementem polskiego e-commerce”. Od początku 2024 r. zrealizowano już bowiem 1,7 mld transakcji, co w tym momencie stanowi niemal całość wyniku uzyskanego w całym 2023 r. BLIK się jednak nie zatrzymuje

W nadchodzących kwartałach chcemy wdrażać nowe funkcje, które przyniosą użytkownikom jeszcze więcej korzyści

Monika Król

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Wydarzenia”: Wypłaty odszkodowań po powodzi napotkały problemy proceduralne Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *