Netflix z nowym rekordem. Jest też zapowiedź nowych transmisji

Platforma streamingowa Netflix zaprezentowała wyniki finansowe za czwarty kwartał 2023 r. Okazały się one lepsze od oczekiwań analityków, a wrażenie robi zwłaszcza liczba płatnych subskrybentów. Netflix ustanowił tutaj nowy rekord. Amerykański gigant zapowiedział też, że już wkrótce zaoferuje abonentom transmisje niezwykle popularnych widowisk sportowych. Zdjęcie

Netflix pokazał wyniki za czwarty kwartał 2023 r. Zapowiada też nowe transmisje widowisk wrestlingowych /Mario Tama/Getty Images/ /AFP

Netflix pokazał wyniki za czwarty kwartał 2023 r. Zapowiada też nowe transmisje widowisk wrestlingowych /Mario Tama/Getty Images/ /AFP Reklama

Przychody Netfliksa w czwartym kwartale minionego roku wyniosły 8,83 mld dolarów (wobec 7,85 mld dolarów zanotowanych w analogicznym okresie roku poprzedniego), podczas gdy rynek spodziewał się, że kwota ta będzie nieco niższa i wyniesie 8,71 mld dolarów. Zysk na jedną akcję wyniósł 2,11 dolara – tutaj akurat oczekiwania analityków były trochę wyższe i wskazywały na 2,22 dolara na akcję. Całkowity zysk netto to 937,8 mln dolarów (wobec 55,3 mln dolarów rok wcześniej).

Netflix z nowym rekordem płatnych subskrybentów

Amerykański koncern całkowicie zaskoczył rynek, jeśli chodzi o tempo dodawania nowych płatnych subskrybentów w czwartym kwartale 2023 r. – w tym okresie przybyło ich bowiem 13,1 mln, co na koniec kwartału dało wynik 260,8 mln płatnych użytkowników platformy. To nowy rekord w historii firmy.

Reklama

Analitycy spodziewali się tymczasem, że Netflix na koniec IV kw. będzie mógł pochwalić się niższą liczbą subskrybentów. Na Wall Street obstawiano poziom 256 mln, przewidując, że koncern będzie kontynuował trend z trzeciego kwartału, kiedy to liczba płatnych członkostw wzrosła o 8,76 mln (do 274 mln na koniec września). Stąd też w prognozach zakładano przyrost nowych subskrypcji o 8-9 mln.

Netflix stawia na rozrywkę sportową na żywo

Amerykańska platforma streamingowa ogłosiła we wtorek, że od stycznia 2025 roku będzie transmitować popularny program telewizyjny o tematyce wrestlingowej – WWE Raw. Tym samym Netflix mocniej stawia na rozrywkę w formacie na żywo. Umowa ws. transmisji WWE Raw to największe tego typu partnerstwo w dotychczasowej historii spółki – opiewa na ponad 5 mld dolarów i przewiduje 10-letnią współpracę z TKO Group Holdings, właścicielem WWE, czyli World Wrestling Entertainment – firmy organizującej widowiska wrestlingowe. 

W efekcie największe gale popularnych zapasów będą dostępne w ramach abonamentu oferowanego przez streamingowego giganta. W ramach partnerstwa, program WWE Raw będzie można oglądać na Netfliksie m.in. w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i krajach Ameryki Łacińskiej. Netflix ma możliwość przedłużenia umowy z TKO Group Holdings o kolejne 10 lat lub rezygnacji po pierwszych pięciu latach jej obowiązywania.

Dotychczas WWE Raw było nadawane w kanałach należących do telewizyjnego koncernu Comcast (właściciela NBCUniversal i Sky) – umowa ta wygasa w tym roku.

Netflix zapowiedział jednocześnie, że będzie kontynuował politykę koncentrowania się w większym stopniu na zyskowności, a w mniejszym na powiększaniu liczby subskrybentów. Ma to nastąpić w wyniku podwyżek cen, walki z hakowaniem haseł do serwisu, a także oferowanie pakietów z blokami reklamowymi.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Gwiazdowski mówi Interii. Odc. 64: Czy prawnicy zaczęli uważać się za bogów? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *