Litewski gigant kończy działalność w Polsce. Działał na naszym rynku od ponad trzech lat

Z polskiego rynku znika sklep internetowy z żywnością Barbora.pl, będący częścią litewskiej grupy handlowej Maxima Group, która od 2018 r. jest właścicielem sieci sklepów Stokrotka. E-sklep zaczął działać na w Polsce w 2021 r. i oferował dostawy produktów spożywczych w kilku miastach. Z informacji przekazanych przez kierownictwo spółki zarządzającej Barbora Polska wynika, że decyzja jest spowodowana powolnym wzrostem popytu. Zakupy z platformy będą realizowane tylko do najbliższej niedzieli. Zdjęcie

Barbora znika z Polski. Litewski gigant e-commerce odczuł spadek popytu na usługi. Źródło: Facebook @Barbora.pl /

Barbora znika z Polski. Litewski gigant e-commerce odczuł spadek popytu na usługi. Źródło: Facebook @Barbora.pl / Reklama

Na początku 2021 r. na polskim rynku zadebiutowała nowa platforma internetowa, oferująca zakupy z dostawą do domu. Partnerem firmy i głównym dostawcą towarów została sieć sklepów Stokrotka. 

Jak przekonywał ówczesny szef platformy, po podbiciu rynku litewskiego, łotewskiego i estońskiego, przyszedł czas na Polskę, która miała być dla niej kolejnym etapem rozwoju. Po trzech latach działalności na naszym rynku, szef spółki zarządzającej platformą poinformował o zaprzestaniu działalności

Barbora znika z polskiego rynku

Platforma działa obecnie w czterech polskich miastach: Trójmieście, Warszawie, Katowicach oraz Łodzi. Z informacji przekazanych przez serwis European Supermarket Magazine, wynika, że klienci, którzy chcieliby dokonać zakupów na Barbora.pl, mają mało czasu. Dostawy będą realizowane tylko do najbliższej niedzieli

Reklama

Litewska spółka tłumaczy decyzję

– Na decyzję o zaprzestaniu działalności wpływ miał wolno rosnący popyt na usługę – powiedział Viktoras Juozapaitis, dyrektor litewskiego Radas, kontrolującego Barbora Polska, którego słowa przytoczył serwis. 

Wyjaśnił, że Barbora Polska powstała „w odpowiedzi na gwałtownie zwiększone zapotrzebowanie na żywność z dostawą do domu w okresie pandemii”. Dodał, że po jej zakończeniu i zniesieniu surowych ograniczeń, dotyczących m.in. robienia zakupów w sklepach, „wzrost popytu na te usługi znacząco wyhamował”. 

– Tempo wzrostu rynku w ostatnich latach nie spełniło naszych oczekiwań. Dlatego na tym etapie podjęto decyzję o zaprzestaniu działalności Barbory w Polsce i skupieniu się na działalności w krajach bałtyckich – stwierdził szef spółki. Podkreślił, że Barbora będzie kontynuowała swoją działalność na Litwie, Łotwie i w Estonii

Powołując się na informacje przekazane przez spółkę, European Supermarket Magazine podaje, że Barbora Polska dąży do sprawnego zakończenia wszystkich operacji. Pracownicy platformy otrzymają należne odszkodowania, a rozliczenia zostaną dokonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami. 

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Czy budowa CPK to dobry pomysł? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *