Biedronka ogłasza nową funkcję dostępną dla posiadaczy karty Moja Biedronka lub aplikacji mobilnej. Dzięki niej do historii mają przejść „legendarne paragony Biedronki” – wskazuje sieć. Nowa funkcja ma różnić się od tej dostępnej od konkurencji.
/123RF/PICSEL
W Biedronce pojawi się nowa opcja. Chodzi o paragony. „Na Podhalu można usłyszeć legendę o rycerzu śpiącym pod szczytami Tatr, podobnie spotkać można historie o legendarnych paragonach Biedronki. Rycerze przeszli do historii, podobnie jak powoli przechodzą do niej opowieści na temat paragonów” – czytamy w komunikacie spółki.
Chodzi o długie nawet na kilkadziesiąt centymetrów paragony, które zdobyły rozgłos w internecie. Poza informacjami wymaganymi na paragonie sieć drukowała na tych dowodach zakupu także różne wiadomości dla klientów, np. porównujące ceny w Biedronce z cenami w Lidlu, głównym konkurencie sieci. Wielu klientów wskazywało, że ich zdaniem to marnotrawstwo papieru, a tak długie paragony są też po prostu niepraktyczne.
Reklama
Teraz papierowe paragony mają odejść do lamusa. Z opcji będą mogli skorzystać posiadacze karty Moja Biedronka lub aplikacji.
Nowa opcja w Biedronce. Tylko dla posiadaczy karty lub aplikacji
„To kolejny etap cyfryzacji Biedronki po uruchomieniu nowej aplikacji mobilnej, ofercie sklepów internetowych i ogłoszeniu instalacji elektronicznych etykiet cenowych” – czytamy w komunikacie spółki. Jak chwali się sieć „cyfrowy paragon w Biedronce spełnia wymogi paragonu fiskalnego, co wyróżnia sieć na tle drogiej konkurencji”. Biedronka nie precyzuje, o jaką konkretnie konkurencję w tym wypadku chodzi.
Cyfrowe e-paragony są dostępne od wtorku 23 lipca. „Potwierdzenie zakupów teraz trafi na konto użytkownika na stronie moja.biedronka.pl i do aplikacji, zamiast na wydruk przy kasie” – podaje sieć.
W pierwszym etapie wdrożenia zasięg działania usługi obejmie ponad 1,7 tys. placówek na terenie całego kraju. To mniej więcej połowa wszystkich sklepów Biedronka w Polsce. Kolejne placówki będą dodawane z czasem. Jak tłumaczy Biedronka, muszą one mieć dostęp do internetu, by przekazać dane do odpowiednich systemów.
„Nowy sprzęt jest instalowany w trakcie prac modernizacyjnych w kolejnych placówkach. Starsze drukarki klientom z aktywną usługą e-paragon po prostu wydrukują tradycyjny paragon fiskalny” – wskazuje dyskont.
Nowe paragony w Biedronce. Jak skorzystać z tej funkcji?
Z nowej funkcji będą mogli skorzystać klienci, którzy aktywują usługę e-paragon w aplikacji (konieczna będzie aktualizacja do wersji 2.8.0) bądź na stronie sklepu.
Następnie, by z niej skorzystać podczas wizyty w sklepie, kupujący powinni przez zakończeniem zakupów zeskanować kartę Moja Biedronka albo aplikację.
Każdy cyfrowy paragon fiskalny będzie przechowywany na koncie użytkownika przez 3 lata. Będzie go można pobrać w formacie .pdf lub .json.
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. INTERIA.PL