Kilka tygodni temu kupili elektryczne autobusy. “Nie możemy naładować”

W wielu polskich miastach pojawiają się autobusy elektryczne, które zastępują użytkowane do tej pory pojazdy spalinowe. Tak właśnie było w Szczecinku, gdzie na początku września flotę tamtejszej Komunikacji Miejskiej zasiliło pięć nowych, w pełni elektrycznych autobusów marki Ikarus. Teraz okazuje się, że przez najbliższe kilka tygodni pojazdy nie opuszczą zajezdni. Źródłem problemu są mobilne ładowarki. Zdjęcie

Od 8 listopada nowe autobusy w Szczecinku nie opuszczają zajezdni (zdj. ilustracyjne) /Polska Press /East News

Od 8 listopada nowe autobusy w Szczecinku nie opuszczają zajezdni (zdj. ilustracyjne) /Polska Press /East News Reklama

Na początku września do Komunikacji Miejskiej w Szczecinku trafiło pięć elektrycznych autobusów marki Ikarus. “Cieszę się, że możemy naszym przyjaciołom z Węgier przecierać szlaki. Dziękuję za współpracę i te piękne autobusy” – powiedział wówczas burmistrz Szczecinka, Jerzy Hardie-Douglas, którego słowa przytacza serwis iszczceinek.pl. 

Kupili elektryczne autobusy. Pojazdy “utknęły” w zajezdni

Serwis gk24.pl podaje, że od kilku dni na ulicach Szczecinka nie widać nowych elektrycznych autobusów. Okazuje się, że taki stan utrzyma się przez kilka następnych tygodni. 

Dlaczego pojazdy nie opuszczają zajezdni? “Inspektorzy Urzędu Dozoru Technicznego uznali, że ładowarki, którymi ładujemy akumulatory węgierskich autobusów, wymagają ich zgody na użytkowanie” – powiedział w rozmowie z serwisem gk24.pl Tomasz Merk, prezes Komunikacji Miejskiej w Szczecinku. 

Dodał, że choć spółka posiada wszelkie badania i certyfikaty, to cały proces może potrwać. “Potrwa to około 2-3 tygodni i do tego czasu nie możemy używać ładowarek, a więc i naładować baterii Ikarusów, aby mogły wyjechać na trasę” – wyjaśnił Tomasz Merk. Inne ładowarki do tych autobusów nie pasują. 

Reklama

Miasto kupiło autobusy i stacje ładowania za ponad 10 mln zł

TVP3 Szczecin informowała na początku września, że na zakup pięciu elektrycznych autobusów i pięciu stacji ładowania miasto wydało ponad 10 mln zł. Większość tej kwoty, bo aż 8 mln zł, to środki pochodzące z dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. 

Ikarus może przewieźć 86 pasażerów. Na jednym ładowaniu autobus może przejechać około 270 km. Pojazdy wyposażono m.in. w geolokalizator Webasto oraz system głosowej zapowiedzi przystanków. 

“Autobus ma wszystkie dogodności dla osób niepełnosprawnych, żeby umożliwić im wejście i podróżowanie. Posiada także system monitoringu, klimatyzację, system zliczania pasażerów” – powiedział we wrześniu prezes Komunikacji Miejskiej w Szczecinku.  

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. ”Wydarzenia'”: Rosnące ceny energii wywindują inflację w górę. Rząd planuje zamrożenie cen Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *