Imperium żywnościowe się rozpada. Kraft Heinz podzieli się na dwie firmy.

Kraft Heinz, światowy lider w branży spożywczej, ma się podzielić na dwa odrębne podmioty, donosi CNBC. Ten krok cofnie fuzję sprzed dziesięciu lat, która doprowadziła do powstania jednej z największych korporacji spożywczych na świecie, wartej wówczas 46 miliardów dolarów. Proces podziału ma się zakończyć pod koniec 2026 roku.

Zdjęcie

Kraft Heinz, one of the globe's top food producers, splits into two entities /JUSTIN SULLIVAN / Getty Images /AFP

Kraft Heinz, globalny gigant branży spożywczej, przygotowuje się do podziału na dwie niezależne firmy / JUSTIN SULLIVAN / Getty Images / AFP Reklama

Dziesięć lat temu doszło do fuzji obu firm. Kraft Heinz powstał jako wspólna inicjatywa Berkshire Hathaway Warrena Buffetta i grupy inwestycyjnej 3G Capital. Inwestorzy początkowo zaakceptowali tę koncepcję, ale później zrewidowali swoje stanowisko w związku ze spadającą sprzedażą połączonego podmiotu. Pomimo prób zaradzenia kryzysowi, akcje Kraft Heinz spadły o około 60% od czasu sfinalizowania fuzji w 2015 roku. Ta erozja spowodowała spadek wyceny rynkowej korporacji do 33 miliardów dolarów.

Dochód z podziału Kraft Heinz; tożsamość nowych firm nieujawniona

Szczegóły dotyczące nazw przyszłych przedsiębiorstw pozostają tajne. Raporty wskazują, że jeden podmiot będzie specjalizował się w produkcji dań o długim terminie przydatności. W jego portfolio znajdą się kultowe marki, takie jak Heinz, Philadelphia i Kraft, a sosy, pasty do smarowania i dressingi mają generować około trzech czwartych przychodów firmy.

Reklama

Druga działalność będzie koncentrować się na dostarczaniu „rozszerzonego asortymentu artykułów codziennego użytku w Ameryce Północnej”. Obejmuje to wędliny Oscar Mayer, dania gotowe do spożycia Kraft oraz Lunchables – gotowe posiłki dla dzieci. Analitycy szacują, że sprzedaż netto tej firmy w 2024 roku może osiągnąć około 10,4 miliarda dolarów.

Prezes Kraft Heinz, Miguel Patricio, podkreślił, że marki te „mają kultowy status i cieszą się lojalnością konsumentów”. Wyjaśnił jednak, że obecna złożoność organizacyjna utrudnia efektywną dystrybucję zasobów i priorytetyzację inicjatyw. „Ten dział pozwala nam skupić uwagę na potencjale wzrostu każdej marki, zapewniając doskonałość operacyjną i trwałą wartość dla inwestorów” – stwierdził Patricio.

Zbliża się podział Kraft Heinz; Buffett wyraża żal

Ten podział wpisuje się w trend podziałów wśród dużych korporacji spożywczych. Dwa lata wcześniej Kellogg wydzielił dział przekąsek, zmieniając nazwy na Kellanova i WK Kellogg. Podobnie Keurig Dr Pepper – powstały w wyniku fuzji z kawą i napojami w 2018 roku – ogłosił plany podziału na początku tego roku.

Warren Buffett wyraził swoje niezadowolenie z podziału Kraft Heinz w rozmowach w CNBC. Jako największy inwestor firmy, dzięki 27,5% udziałom Berkshire Hathaway, Buffett przyznał, że Berkshire przewartościowało Kraft podczas przejęcia.

Odtwarzacz wideo: Wymagana obsługa JavaScript w przeglądarce. Gwiazdowski wypowiada się w Interii. Odcinek 140: Czy „oszustwo” państwowe można etycznie wykorzystać? INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *