Dino ogłosiło decyzję o całkowitym wycofaniu kontrowersyjnego produktu ze swojego asortymentu. Ponadto firma określiła datę, po której jaja z chowu klatkowego nie będą już dostępne w sklepach. Sieć przedstawiła również swoją strategię zastępowania wycofanych produktów.
/ krzysztof12 / 123RF/PICSEL
Oznacza to koniec sprzedaży tego kontrowersyjnego produktu spożywczego w Dino. Dotyczy to jaj pochodzących z chowu klatkowego , które sieć z Krotoszyna całkowicie wyeliminuje ze swoich sklepów. Ostateczny termin został już ustalony.
Dino wycofuje jaja klatkowe
Decyzja Dino o usunięciu jaj z chowu klatkowego ze sklepowych półek jest częścią długoterminowej strategii. Sieć podkreśla, że inicjatywa ta odpowiada na rosnący popyt na produkty przyjazne dla środowiska i zwierząt.
Reklama
Sprzedawca detaliczny oferujący zniżki już wskazał, że jaja klatkowe zostaną zastąpione jajami z chowu ściółkowego, ekologicznymi i z wolnego wybiegu. Proces wycofywania jaj klatkowych trwa w Dino już od jakiegoś czasu. Jednak rok 2025 ma być ostatnim krokiem w kierunku osiągnięcia tego celu.
Do kiedy jajka z chowu klatkowego będą dostępne w Dino?
Według Dino jaja z chowu klatkowego będą dostępne w sklepach sieci do końca 2025 roku. Ponadto Dino zobowiązało się wyeliminować te jaja ze swoich produktów marki własnej.
Oczekuje się, że zostaną one usunięte z zapasów tych towarów do 2027 r. Wydłużony harmonogram przypisuje się „dostosowaniu do możliwości dostawców i preferencji konsumentów”, jak wyjaśnia Dino.
Kontrowersyjne jaja klatkowe: łańcuchy usuwają je od lat
Jaja z chowu klatkowego są kontrowersyjne ze względu na metody produkcji. Kury znoszące te jaja są zamknięte w ciasnych klatkach bez możliwości poruszania się lub rozprostowywania skrzydeł. To nie tylko szkodzi ptakom, sprowadzając je do roli zwykłych maszyn produkcyjnych, ale także stwarza zagrożenia dla środowiska z powodu zanieczyszczeń spowodowanych takimi metodami produkcji.
Ruch na rzecz wycofania jaj klatkowych z sieci handlowych zyskał na popularności w 2016 r., kiedy kilka sieci — Aldi, Lidl, Kaufland, Biedronka i istniejące wówczas sklepy Piotr i Paweł — ogłosiło plany zaprzestania dystrybucji tych produktów. Pierwszą siecią, która faktycznie wstrzymała sprzedaż, była Netto , która pod koniec 2021 r. usunęła te jaja ze swoich półek.
Niedługo potem, pod koniec 2021 roku, jaja z chowu klatkowego wycofano również z sieci Biedronka , która do końca pierwszego kwartału 2022 roku przestała je wykorzystywać w produktach swojej marki. Lidl z kolei stawia sobie za cel całkowite wycofywanie takich jaj do końca 2025 roku.
Przemysław Terlecki
Odtwarzacz wideo wymaga włączonej obsługi JavaScript w przeglądarce. Polsat News