Dino rezygnuje z jaj z chowu klatkowego. Znikną jeszcze w tym roku

Spółka Dino Polska nie będzie sprzedawała jaj z chowu klatkowego. Proces wycofywania ich ze sprzedaży już trwa i zakończy się pod koniec roku. Dwa lata dłużej, do 2027 r., jaja te będą wciąż używane przez Dino do produkcji żywności. Jaja z chowu klatkowego będą zastępowane tymi z chowu ściółkowego, ekologicznymi i od kur z wolnego wybiegu. Zdjęcie

Dino wkrótce przestanie sprzedawać jajka z chowu klatkowego. Znikną z półek jeszcze w tym roku /123RF/PICSEL

Dino wkrótce przestanie sprzedawać jajka z chowu klatkowego. Znikną z półek jeszcze w tym roku /123RF/PICSEL Reklama

Jaja z chowu klatkowego pochodzą od niosek, które całe swoje życie spędzają w klatkach. W ciągu ostatniej dekady udział chowu klatkowego w produkcji jaj w Polsce spadł z 87,39 proc. do 71,97 proc. – informuje portal otwarteklatki.pl. 

Ukłon w stronę klientów

Proces wycofywania się sieci Dino ze sprzedaży tych jaj już trwa. „Uwzględniając oczekiwania konsumentów oraz możliwości producentów w zakresie dostarczania jaj innych niż klatkowe, spółka będzie kontynuować wycofywanie jaj klatkowych w 2025 roku, z zamiarem całkowitego zakończenia ich sprzedaży do końca tego roku” – czytamy w komunikacie Dino Polska.

Reklama

W sklepach sieci jaja chowu klatkowego będą zastępowane tymi z chowu ściółkowego, również intensywnego, ale podczas którego kury nie są trzymane w klatkach tylko w zamkniętych pomieszczeniach. Dino zwiększy też ofertę jaj ekologicznych oraz z wolnego wybiegu. “Działania te mają na celu spełnienie oczekiwań klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie produktów spożywczych” – wyjaśnia cytowana przez Wiadomości Handlowe sieć.

Kupujący nie chcą jaj z klatek

Wycofywanie z oferty sklepu jaj z chowu klatkowego dotyczy też produktów wyrabianych przez spółkę. Chodzi o żywność, do produkcji której używane są jajka. Firma zobowiązała się do końca 2027 roku całkowicie wyeliminować te jajka z procesów produkcyjnych produktów marki własnej. Uzasadnia, że decyzja ta wpisuje się w szerszą strategię na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Wycofywanie ze sprzedaży jaj, które są znoszone przez kury zamknięte w klatkach, jest odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania społeczne – wyjaśnia sieć. Wskazuje, że coraz więcej klientów zwraca uwagę na standardy etyczne w produkcji żywności, które wpływają na ich decyzje zakupowe. Włączenie do oferty jaj z chowu ściółkowego, ekologicznego oraz z wolnego wybiegu ma szansę zyskać uznanie nie tylko konsumentów ale też organizacji działających na rzecz dobrostanu zwierząt.

W grudniu 2024 r. sieć Dino liczyła w Polsce 2688 sklepów.  zeszłym roku zostały otwarte 283 placówki. Firma zatrudnia około 45 tys. osób. Oprócz Dino, deklaracje dotyczące wycofania jaj z chowu klatkowego ze sprzedaży złożyły inne sieci, m.in. Biedronka, Lidl, Żabka i Społem.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Wydarzenia”: Odbudowa po powodzi. Na miejsce wracają żołnierze Polsat News

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *