Cios dla Portu Gdańsk. Transport z Azji zostanie przekierowany do Niemiec

Port Gdańsk od przyszłego roku straci bezpośrednie dostawy kontenerowe z Azji na rzecz niemieckich portów, co spowoduje zmianę układu sił na Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym. Nowa strategia ma m.in. skrócić okres dostaw. Według zapewnień Gdańsk ma pozostać jednym z kluczowych portów na Bałtyku. Zdjęcie

Port Gdańsk od przyszłego roku straci bezpośrednie dostawy kontenerowe z Azji na rzecz niemieckich portów /Wojciech Stróżyk /Reporter

Port Gdańsk od przyszłego roku straci bezpośrednie dostawy kontenerowe z Azji na rzecz niemieckich portów /Wojciech Stróżyk /Reporter Reklama

Duński Maersk i niemiecki Hapag-Lloyd porozumiały się w sprawie długoterminowej współpracy – nowa strategia oznacza przetasowanie siły na Morzy Bałtyckim. Oznacza to, że Port Gdańsk straci bezpośrednie połączenie z Azją realizowane przez „błękitnych kolosów” – podaje portal money.pl. 

Port Gdańsk straci bezpośrednie dostawy kontenerowe z Azji. Zyskają niemieckie porty

Od przyszłego roku Maersk i Hapag-Lloyd, które ogłosiły współpracę, będą miały wspólną flotę liczącą 290 okrętów. Jak podały firmy w opublikowanym komunikacie, nowa strategia ma skrócić czas dostaw i zwiększyć elastyczność. Według ustaleń portalu, w praktyce oznacza to cięcia w siatce połączeń mniej więcej o połowę, które uderzą w Port Gdańsk.

Reklama

– Mniejsza liczba portów w ciągu usług znacznie zwiększy niezawodność harmonogramu – powiedział Reiner Horn, przedstawiciel Maersk na Europę. 

Gdańsk do tej pory przyjmował potężne błękitne kontenerowce Maerska, płynące bezpośrednio z Azji. Teraz ma stać się portem feederowym, czyli odbierającym dostawy przeładowane na mniejsze jednostki w głównym porcie. Dla polskiego portu miałyby to być: niemiecki Wilhelmshaven i Bremerhaven. 

– Gdy ładunek dla Polski dotrze do Wilhelmshaven lub Bremerhaven, kontenery zostaną przeładowane na dedykowany serwis wahadłowy. Statki wahadłowe obsługują tylko Bremerhaven, Wilhelmshaven i Gdańsk, ale nie inne porty. Oznacza to, że przepływ ładunków z i do Gdańska będzie optymalny i szybki. Usługa wahadłowa łączy tylko jeden port na Morzu Bałtyckim, taki jak Gdańsk – i żadnych innych portów – tłumaczył money.pl Horn. 

Po zmianach dostawy z Azji do Gdańska mają trwać maksymalnie 36 dni

Gdańsk pozostanie „bramą” na Bałtyk

Wycofanie dostaw transoceanicznych z Azji przez Maersk może być odbierane jako wizerunkowy cios, a jego straty nie tak duże, jak można byłoby się spodziewać. Dodatkowo plany wobec gdańskiego portu wciąż są duże.  

Port Gdańskobok portów Göteborg i Aarhus, wciąż ma być jedną z „bram na Europę”. Będzie m.in. obsługiwać szybsze statki wahadłowe. 

– Również port w Göteborgu ma własny dedykowany, bardzo szybki i niezawodny serwis wahadłowy, podobnie jak port w Aarhus. Te trzy porty (Gdańsk, Göteborg, Aarhus) pozostaną dla nas bardzo ważnymi bramami w krajach bałtyckich. Dlatego są one obsługiwane przez te specjalne i szybkie statki wahadłowe. Inne porty na Bałtyku będą nadal połączone normalnymi usługami dowozowymi, tak jak obecnie, np. mniejsze porty w Szwecji, Finlandii, Danii itp. – zapewnia Horn.

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. „Właściciele budynków nie mają się czego bać”. Wiceminister o nowej dyrektywie INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *