Bony dla klientów Biedronki. Można otrzymać 150 zł rekompensaty

Biedronka ukarana. Zrekompensuje klientom straty za przedświąteczną akcję promocyjną sprzed dwóch lat. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zdecydował, że wszyscy, którzy nie mogli wtedy wykorzystać otrzymanych voucherów, dostaną 150 zł rekompensaty. Na wydanie tej sumy będą mieli rok. Zdjęcie

Biedronka wypłaci 150 zł rekompensaty uczestnikom promocji sprzed dwóch lat - zdecydował UOKiK /123RF/PICSEL

Biedronka wypłaci 150 zł rekompensaty uczestnikom promocji sprzed dwóch lat – zdecydował UOKiK /123RF/PICSEL Reklama

Promocja „Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher” trwała trzy dni, od 1 do 3 grudnia 2022 roku. Za zakup trzech produktów z kategorii książki i zabawki, posiadający aplikację lub kartę lojalnościową Moja Biedronka mieli dostawać vouchery o wartości połowy wydanej kwoty. Potem mogli je wydać na kolejne zakupy. Okazało się jednak, że rabat nie obejmował wielu produktów, o czym klienci dowiadywali się dopiero przy kasie, po zapłaceniu. 

UOKiK karze za nieuczciwe praktyki

Informacje o ograniczeniach były umieszczane na plakatach promocyjnych drobnym drukiem. W sklepach nie było też podawanej pełnej listy produktów biorących udział w promocji. Nie było to również wyraźnie zaznaczone na samych voucherach, a jedynie na stronie internetowej. W opinii UOKiK, było to nieprawidłowością. Konsumenci, którzy chcieli zapłacić kuponem za zwykłe zakupy, byli zaskoczeni, że nie mogą tego zrobić. “Takie praktyki są sprzeczne z zasadami uczciwej konkurencji i wprowadzają konsumentów w błąd” – uzasadnia urząd.

Reklama

Ponieważ zasady zastosowane przez Jeronimo Martins Polska podczas promocji „Magia Rabatów” zostały uznane za nieuczciwe wobec konsumentów, UOKiK wydał decyzję zobowiązującą Jeronimo Martins Polska do wypłaty poszkodowanym klientom voucherów o wartości 150 zł. “Zachęcam wszystkich, którzy wzięli udział w akcji promocyjnej „Magia rabatów”, do skorzystania z rozwiązań wynikających z wydanej decyzji” – zaapelował do uczestników świątecznej akcji sprzed dwóch lat prezes UOKiK Tomasz Chróstny.  

Podkreślił, że nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów. „Warunki promocji powinny być jasne dla konsumenta, bez haczyków czy gwiazdek, wyjątków zapisanych małą czcionką” – zwracał uwagę. 

Vouchery dla wszystkich poszkodowanych

Rekompensata obejmie klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów”, otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal pozostają w programie lojalnościowym sieci. “Osoby spełniające te kryteria automatycznie otrzymają od spółki bon o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany wcześniej voucher” – zapewnia w wydanym komunikacie UOKiK. Będzie nim można zapłacić za wszystkie produkty oferowane w sklepach sieci z wyłączeniem m.in. napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych. 

Wypłata 150 zł obejmie również tych, którzy po zakończeniu promocji zrezygnowali z programu lojalnościowego. Wystarczy, że skontaktują się z Biurem Obsługi Klienta Biedronki mailowo lub telefonicznie i dostarczą dowód uczestnictwa w “Magii Rabatów”, np. paragon. W obu wypadkach, poszkodowani będą mieli rok na dokonanie zakupów. 

Wideo Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce. Prezes ZUS o podwyższeniu wieku emerytalnego: Decyzja była zasadna INTERIA.PL

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *