Odszkodowanie za zmarnowane wakacje. Czy można złożyć reklamację?

Wakacje Odszkodowanie za zmarnowane wakacje należy się turystom, gdy biuro podróży nie dotrzymało warunków umowy. Co kryje się pod tym stwierdzeniem?

  • Kiedy należy się odszkodowanie za nieudane wakacje?
  • Za co można otrzymać odszkodowanie na wakacjach?
  • Kiedy złożyć reklamację w biurze podróży?

Na wakacje czekamy często cały rok, odkładając pieniądze na wymarzony wyjazd. Później podpisujemy umowę z biurem podróży i wyjeżdżamy w wymarzone miejsce. Problem pojawia się wtedy, gdy ośrodek wypoczynkowy lub hotel nie spełniają naszych wymagań. Czy w takiej sytuacji mamy prawo domagać się odszkodowania?

Kiedy należy się odszkodowanie za nieudane wakacje?

Odszkodowanie za zmarnowany urlop należy się turystom w kilku sytuacjach. O rekompensatę mogą starać się osoby, które podpisały z biurem podróży umowę, a usługodawca nie spełnił warunków zapisanych w umowie. Co to oznacza w praktyce? Jeśli pobyt turystów trwał krócej niż powinien, nie było posiłków, pokój hotelowy nie spełniał warunków, możemy starać się o rekompensatę.

Za co można otrzymać odszkodowanie na wakacjach?

Do najczęstszych przyczyn reklamacji składanych w biurze podróży należą:

  • problemy z zakwaterowaniem (inny standard wyposażenia pokoju, problemy z dostępem do bieżącej wody, niedziałająca klimatyzacja)
  • brak wifi w hotelu
  • inne posiłki niż te określone w folderze lub limitowane godziny ich wydawania
  • brak balkonu w pokoju
  • hałas, problemy z komunikacją z personelem w hotelu
  • pluskwy i insekty w pokojach

W takiej sytuacji w pierwszej kolejności należy starać się wyjaśnić sytuację z biurem podróży. Jeśli biuro podróży rażąco nie spełniło warunków, klient może domagać się odszkodowania lub zadośćuczynienia za zmarnowane wakacje.

Kiedy złożyć reklamację w biurze podróży?

Turysta niezadowolony z usługi biura podróży ma 30 dni na złożenie reklamacji. Powinien w niej wyjaśnić, dlaczego jego zdaniem usługodawca nie dopełnił warunków umowy. Przepisy nie określają, w jakim terminie biuro podróży musi odnieść się do roszczeń klienta. Jeszcze do niedawna było to 30 dni, ale termin ten został zniesiony.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *