Kaufland w porozumieniu z Głównych Inspektorem Sanitarnym i producentem poinformował o wycofaniu ze sprzedaży K-Classic Chałwy. Produkt nie nadaje się do spożycia.
Kaufland „dla zapewnienia ochrony konsumentom” w porozumieniu z producentem ELIS Ali Eski i Głównym Inspektorem Sanitarnym wycofał ze sprzedaży produkt, który może zagrażać zdrowiu klientów.
Kaufland: Potencjalne zagrożenie dla zdrowia
Sieć Kaufland w odpowiedzi na ostrzeżenie Głównego Inspektora Sanitarnego wydane 3 stycznia poinformowała o wycofaniu ze sprzedaży produktów K-Classic Chałwa sezamowa i smaku waniliowo-kakaowym i K-Classic Chałwa o smaku waniliowym o masie 100 gramów. Słodycze produkowane są przez firmę ELIS Ali Eski.
„Podczas rutynowej kontroli została wykryta obecność bakterii Salmonella spp. w wyżej wymienionych partiach produktów. Spożycie produktów wiąże się z potencjalnym ryzykiem zatrucia pokarmowego, które może objawiać się w ciągu kilku dni od zakażenia biegunką, bólem brzucha, a czasami wymiotami i lekką gorączką. Ponieważ nie można wykluczyć zagrożenia dla zdrowia, klienci powinni być świadomi wycofania produktów i nie powinni ich spożywać” – czytamy w komunikacie nadesłanym do nas przez sieć Kaufland.
Dużo bardziej lakoniczne były zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego, w których czytamy, że “konsumenci, którzy kupili wskazaną w komunikacie partię produktu, nie powinni jej spożywać”.
Chałwa wycofana ze sprzedaży
Produkt jest tworzony na wyłączność sieci Kaufland. Ostrzeżenie skierowane jest więc wyłącznie do osób, które kupują w tych sklepach.
Chodzi o produkty K-Classic Chałwa sezamowa o smaku waniliowo-kakaowym 100g. EAN 4047905008256 z datą minimalnej trwałości: 25.03.2025, numer partii: 26.09/2K oraz K-Classic Chałwa sezamowa o smaku waniliowym 100g. EAN 4047905008232 z datą minimalnej trwałości: 25.03.2025, numer partii: 25.09/1K
„Firma Kaufland natychmiast zareagowała i wycofała produkty ze sprzedaży. Produkty można zwrócić w każdym markecie Kaufland, także bez okazywania paragonu, otrzymując zwrot pieniędzy za zakup. Firma Kaufland wraz z producentem ELIS Ali Eski przeprasza wszystkich klientów za zaistniałe niedogodności” – napisano w komunikacie.